Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Camp Skäggwood

Startat av Gruvfogden, 09 Januari, 2015, 20:07:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Gruvfogden

EXTRA EXTRA. Meddelande från Skäggwood.
Vi hade tänkt att öppna till midsommar men en plötslig snöstorm och diverse oförutsedda småsaker gör att vi öppnar helgen efter midsommar.
Brandmästaren och Dåren är på plats då och börjar bygga upp lägret.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Gruvfogden

Citat från: Guld Matte skrivet 21 Juni, 2017, 20:38:13
Hej igen. Tack för svar.
Det låter ju verkligen kanon att få låna en Hibanker!
Jag åker upp med min grabb imorgon och tänkte stanna 5 dagar. Sedan måste jag tyvärr tillbaka till jobbet.
(Panik på bygget, minst sagt). Men ser fram emot ett riktigt äventyr. Räknar med att det tar 20 timmar att köra så jag bör vara framme fredag innan lunch.

Några frågor:
1. Finns det toalett?
2. Finns det kök?
3. Får man använda detektor? Grabben vill ta med sin nya leksak.
4. Vad kostar det?
5. Finns ni på Facebook?
6. Hur gör vi när vi är framme, tänkte på var vi sätter upp tältet?
7. Finns det bastu?

Detta kommer bli kanon!
Mvh Martin.
Hej Martin.
Vi hinner inte öppna nu i helgen men du är välkommen helgen efter.
Här kommer lite svar på dina frågor.

1. Toalett finns. Ett enkelt utedass.
2. Det finns ett kök med gasolspis.
3. Detektor är tillåtet. Se bara till att grabben inte trillar ner för bergskanterna när han springer runt och detekterar.
4. 750 kr per person och vecka eller 1250 per familj och vecka.
5. Vi finns på FB. Sök på Camp Skäggwood.
6. Bara att gasa in på Skäggwood och slänga upp tältet. Det finns folk på plats som hjälper till om ni behöver hjälp.
7. Skäggwood ligger i Finland, klart det finns bastu. En liten enkel tältbastu som fungerar riktigt bra.

Du och grabben är välkomna upp.

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

iller

Jag kommer åka upp nästa helg verkar det som.

När åker ni andra som ska till skäggwood?

GuldUgglan

Jag och brorsan kommer v30-31 nångång...
Som det ser ut just nu i alla fall.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

HANNU

Har fått en meddelande av guldvaskarna vid vägen till Gamp Skäggwood om bron över Kekkonensbäck. Bron har dom med material av Skogsstyrelsen renoverat 2016.
Under bron finns på längden stockar, men dom täcker inte hela bron på bredden. Risken finns att större bilar med bredare axlar, (hänvisar till videon) inte kan ha hjulen ovanpå bjälkarna, utan brädorna på tvären är bara spikade med några spik och håller inte vikten. Bron kan gå sönder och bilen välta ner till bäcken.
Ni får gärna använda bron och är välkomna att gräva guld vid Kellotapuli, men var ytterst försiktiga med bron.

Stå på dig, annars gör nån annan det.

Gruvfogden

Citat från: HANNU skrivet 17 Mars, 2018, 08:48:15
Har fått en meddelande av guldvaskarna vid vägen till Gamp Skäggwood om bron över Kekkonensbäck. Bron har dom med material av Skogsstyrelsen renoverat 2016.
Under bron finns på längden stockar, men dom täcker inte hela bron på bredden. Risken finns att större bilar med bredare axlar, (hänvisar till videon) inte kan ha hjulen ovanpå bjälkarna, utan brädorna på tvären är bara spikade med några spik och håller inte vikten. Bron kan gå sönder och bilen välta ner till bäcken.
Ni får gärna använda bron och är välkomna att gräva guld vid Kellotapuli, men var ytterst försiktiga med bron.

Hannu. Den filmen är på gamla bron. Den nya håller bra för husbilar och husvagnar. Det har vi kollat upp noga.
Riktigt breda bilar på över 3.5 ton ska man nog ta det lugnt med.

HANNU

Håller eller inte, jag kan inte agera som domare för det. Meddelar bara vad byggarna ville jag skulle göra.

Gruvfogden

Citat från: HANNU skrivet 17 Mars, 2018, 11:02:54
Håller eller inte, jag kan inte agera som domare för det. Meddelar bara vad byggarna ville jag skulle göra.
Tackar för det Hannu. Har du någon kontaktinformation till dom? Skulle vilja höra med dom om det är ok att måla ut max bredd på körbanan direkt på bron.

HANNU

Citat från: Gruvfogden skrivet 19 Mars, 2018, 16:22:23
Citat från: HANNU skrivet 17 Mars, 2018, 11:02:54
Tackar för det Hannu. Har du någon kontaktinformation till dom? Skulle vilja höra med dom om det är ok att måla ut max bredd på körbanan direkt på bron.

Jo, det har jag.
Han skrev senare att när dom 2016 byggde om bron så la dom stockana för en bred för personbilar.
Vidare sa han att han hade frågat en som körde över bron om dom kunde hjälpa till och göra den bredare. Hade tackat nej. Sa till honom att om det är en som kör 150 mil och kommer och vaskar en vecka, vill nog inte spilla sin tid för sådant.
Men gör gärna något så ingen gör illa sig.

pekka väyrynen
pekkav66@gmail.com

Jouko KorhonenJouko Korhonen
jouko.korhonen@kultaviiste.inet.fi

Vuijeminlaakso HL2015:0014

Tyvärr har dom inte språket, därför kontaktade dom mig.
Lite engelska, om jag rätt förstog.

Gruvfogden

Jouko kan ju engelska. Inte visste jag att han var inblandad i bron.
Synd att det inte var jag som kom åkandes den gången. Jag hade mer än gärna hjälpt till.
Nåväl jag mailar Jouko.
Tack för informationen.

Gruvfogden

[
b]NYHETER FRÅN CAMP SKÄGGWOOD[/b]
"företagsinformation" (jaja, reklam) från Skäggwood

Inför säsongen 2018 så har vi massa fina nyheter.

Vi har sänkt priserna. Alla ska ha råd att gräva guld. En vecka kostar 500 kr. Eller gräv hela säsongen för bara 1000 kr.

Anders på Amneröd Gold Prospecting har skickat upp några rännor, highbankers och pumpar till oss. Detta finns att låna gratis på Skäggwood.

Givetvis hjälper vi alla som behöver hjälp att komma igång.

I priset ingår användandet av vårt utekök, bastu och toalett.

Vi har även uppdaterat hemsidan, fixat en FB-grupp och instagram.

Hemsida: http://campskaggwood.hemsida24.se/
FB https://www.facebook.com/groups/1948201855459551/?ref=br_rs
Instagram: https://www.instagram.com/skaggwood/

Välkomna upp till Finska vildmarken och guldgrävning på riktigt.
Med vänliga hälsningar Borgmästarn, Gruvfogden, Brandmästarn, Bylingen, Dåren, Förmannen, Majoren och alla andra dårar i Skäggwood.

GuldUgglan

Det är på riktigt, riktigt bra det där..
Vi ses i Skäggwood i sommar!

Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Gruvfogden

Nu har vi blivit galna på riktigt i Skäggwood.

Ni gräver GRATIS hela säsongen 2018.