Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Camp Skäggwood

Startat av Gruvfogden, 09 Januari, 2015, 20:07:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

GuldUgglan

Förresten verkar det gått vilt till där på Campen..
Jag kan meddela han som åkte hem utan glasögon (om han såg att ta sig hem..) så var de sneda och vinda och skalmen var av. De låg vid köket.. Någon hade glömt en stövel i skogen och det fanns lite andra grejer utspritt också.
Illers ljuddämpare låg vid vägkanten i närheten av bron...  :D
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Gruvfogden

Citat från: GuldUgglan skrivet 08 Augusti, 2016, 11:09:59
Jag kan meddela han som åkte hem utan glasögon (om han såg att ta sig hem..) så var de sneda och vinda och skalmen var av. De låg vid köket.. Någon hade glömt en stövel i skogen och det fanns lite andra grejer utspritt också.

Glasögonen hörde till PappaG. Tyvärr var jag hungrig och försökte äta upp dom. Det var lite svårtuggat, till och med för mig.
Städpatrullen kommer nästa vecka så det kommer att se kanonfint ut innan hösten kommer.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

iller

Citat från: GuldUgglan skrivet 08 Augusti, 2016, 11:09:59

Jo jag var lite "smått" förbannat så den hivades bara iväg, hade ingen plats för den i bilen heller så får ta den nästa år om inte städpatrullen tar den med sig.
Får bjuda städpatrullen på något gott nästa år om de tar den i år :D

GuldUgglan

Får sätta upp den som varning för objudna gäster.   :D
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.

Aquatek69

Skäggwood, fun, sweat, beer and laughter.... A little gold was included too.
The gold is there it just takes time to follow it ;)

Cheers,
John.
Scandredge.se
Material in motion

GuldUgglan

Såå..

Hur ser planerna ut i Skäggwood inför säsongen 2017?
Jag tycker det verkar väldigt tyst på den fronten.

Kommer ni att ta emot gästvaskare hela säsongen?

Gruvfogden

Jo det kommer vara öppet. Info kommer nog snart skulle jag tro.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

GuldUgglan

Ok.
Efter senaste tribunen blev man ju lite förvirrad. 
Det verkade ju vara lite virrigt där.

Kanske bara är jag som är virrig iofs..
Börjar bli dags att planera säsongen nu med tanke på semester osv... Är lite sugen att fortsätta undersöka. Finns en liten grop där i Skäggwood som gäckar mig fortfarande.
Skulle vara spännande att se vad som finns lite djupare.

Guld Matte

Hejsan.
Martin här. Jag har tänkt att åka upp till Finland i sommar och prova lyckan. Det blir antingen hos er på Skäggwood eller SGF goldcamp 3 eller LKL.
Har några frågor och är mycket tacksam för svar.
Finns det utrustning att låna alternativt hyra? Vaskpanna har jag själv men någon form av ränna vore nog bra att ha.
Varför bör jag välja Skäggwood före de andra alternativen?
Mvh Martin.

Gruvfogden

Hej Martin.
Det finns utrustning att låna. 2 st rännor och en Highbanker med pump som AGP (Amneröd Gold Prospecting) har donerat till Skäggwood för utlåning.
Jag vet inte om du bör välja oss framför något annat alternativ. Men jag kan berätta om hur det funkar hos oss.
I Skäggwood råder full anarki fast på ett bra sätt. Trevligt folk och underbar natur. Bra fiske för de som gillar det.
Vägen in kan vara lite knepig men så är det i vildmarken.
Du är välkommen ut och titta och prova lite. Det finns gott om hjälp att få om du behöver det.

iller

Citat från: Gruvfogden skrivet 20 Juni, 2017, 21:51:02
Hej Martin.
Det finns utrustning att låna. 2 st rännor och en Highbanker med pump som AGP (Amneröd Gold Prospecting) har donerat till Skäggwood för utlåning.
Jag vet inte om du bör välja oss framför något annat alternativ. Men jag kan berätta om hur det funkar hos oss.
I Skäggwood råder full anarki fast på ett bra sätt. Trevligt folk och underbar natur. Bra fiske för de som gillar det.
Vägen in kan vara lite knepig men så är det i vildmarken.
Du är välkommen ut och titta och prova lite. Det finns gott om hjälp att få om du behöver det.

Jag kommer att ha med mig min lilla highbanker också troligvis och även min ränna, man kan få låna båda om man så vill. Pump vet jag inte exakt hur vi kan göra med dock.

Gruvfogden

Skäggwood har 1 pump för utlåning. Jag själv har 2 pumpar och behöver ingen av dom. Så det ska nog klara sig.

Guld Matte

Hej igen. Tack för svar.
Det låter ju verkligen kanon att få låna en Hibanker!
Jag åker upp med min grabb imorgon och tänkte stanna 5 dagar. Sedan måste jag tyvärr tillbaka till jobbet.
(Panik på bygget, minst sagt). Men ser fram emot ett riktigt äventyr. Räknar med att det tar 20 timmar att köra så jag bör vara framme fredag innan lunch.

Några frågor:
1. Finns det toalett?
2. Finns det kök?
3. Får man använda detektor? Grabben vill ta med sin nya leksak.
4. Vad kostar det?
5. Finns ni på Facebook?
6. Hur gör vi när vi är framme, tänkte på var vi sätter upp tältet?
7. Finns det bastu?

Detta kommer bli kanon!
Mvh Martin.