Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Camp Skäggwood

Startat av Gruvfogden, 09 Januari, 2015, 20:07:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Gruvfogden

Som en del kanske redan vet så är det ett nytt guldvaskarläger på gång i Finland.
För att informera de som är intresserade så kommer vi att skicka ut nyhetsbrev.
Så om ni vill veta vad som händer och följa utvecklingen så hoppa in på länken och skriv upp er så får ni våra nyhetsbrev på mail.
http://eepurl.com/ba6b3j
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Gruvfogden

Då dessa nyhetsbrev sänds ut via en kampanj så kan det hända att mailen hamnar i skräpposten. För er som använder gmail så hamnar de i inkorgen "Kampanjer"
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

iller

Signat upp :D Och då de kommer från mailchimp så bör de inte hamna i skräpposten.. men man vet aldrig :P

redmac36

Gruvfogden jag har några frågor om Camp Skäggwood! ??? ???

1:  Hur stor är inmuttnigen?

2:  Vad kostar det att muta in det sådant område?

3:  Hur lång tid tar det att få tillståndet? 

4:  hur långt är det mellan Camp Skäggwood och SGF goldcamp?

HANNU

Det säkert kommer en länk till hemsidan så småningom.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Gruvfogden

Citat från: redmac36 skrivet 13 Januari, 2015, 14:11:12
Gruvfogden jag har några frågor om Camp Skäggwood! ??? ???

1:  Hur stor är inmuttnigen?

2:  Vad kostar det att muta in det sådant område?

3:  Hur lång tid tar det att få tillståndet? 

4:  hur långt är det mellan Camp Skäggwood och SGF goldcamp?

1: ca 5 ha

2: Beror sig på vad för typ av grävning som ska bedrivas. Enbart traditionell grävning kostar ca 7-8000 och sedan ca 5000/år. Kör man maskinellt med dredge så kan man räkna med ca 40 000 till för miljötillstånd. Ska man gräva mer än 250 ton/år så kostar miljötillståndet ca 65-85 000. Sedan kommer lite andra avgifter som säkerhetdeposition för återställning, campingavgift mm.

3: mellan 3-24 månader

4: Fågelvägen ca 2-3 km. Följer man vägen så ca 8 km.

GuldUgglan

Är det prislistan som finns på er hemsida ni kommer att använda?
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

7up

Gillar verkligen att ni erbjuder lite bekvämligheter utöver grävning. Gör stor skillnad att ha tillgång till dusch/bastu mm. Hoppas att man får tid över och har möjligheten att besöka er camp i sommar.

HANNU

Citat från: 7up skrivet 16 Januari, 2015, 11:15:58
Gillar verkligen att ni erbjuder lite bekvämligheter utöver grävning. Gör stor skillnad att ha tillgång till dusch/bastu mm. Hoppas att man får tid över och har möjligheten att besöka er camp i sommar.

Tid över ?
prioriterings fråga.

piggis

Sommaren 2016 då djävlar kommer jag och Brottaroskar.

Hasse

Hej Nu börjar jag planera.Jag  Undrarvad det kommer att kosta att vaskapåSkäggwood och sedan s kulle jag vilja Få tag i en Karta Över området Grönblad eller liknande  .  Kom Med Förslag. ;D Sedan kordinaterna till inmutningen.MVH

vedboden

gröna kartan över området finns att köpa i Ivalo. turistbyrån, campingar samt en del mackar. Med vänlig hälsning pelle vedboden.

HANNU

Citat från: Hasse skrivet 19 Januari, 2015, 10:22:18
Hej Nu börjar jag planera.Jag  Undrarvad det kommer att kosta att vaskapåSkäggwood och sedan s kulle jag vilja Få tag i en Karta Över området Grönblad eller liknande  .  Kom Med Förslag. ;D Sedan kordinaterna till inmutningen.MVH
Gå in på hemsidan, där finns kartan.