Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Camp Skäggwood

Startat av Gruvfogden, 09 Januari, 2015, 20:07:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Malmberg

Citat från: Pappagoran skrivet 04 Augusti, 2016, 11:42:37
Citat från: Malmberg skrivet 03 Augusti, 2016, 20:15:43

Citat från: Gruvfogden skrivet 30 Juli, 2016, 08:01:03
Citat från: Malmberg skrivet 25 Juli, 2016, 20:30:38
Hur mkt har ni hittat? Bättre el sämre än ädelfors?
Hur menar du nu?

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
[/quorn]

Ja jag menar alltså som det låter. Antingen går man plus eller minus på sin investering.

Ja nu kan man väl inte jämföra riktig guldgrävning med betalgropen i Ädelfors. Gå med plus på sin investering?

Näe det är sant. Jag antar att ni öst in en del pengar i det här projektet så det är väl en form av inverstering. Går den plus eller är det bara röda sifror i redovisningen än?

Pappagoran

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Grävmaskinisten

Jag har inte fb 😞

Skickat från min SM-G388F via Tapatalk

Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

vedboden

du var ju däruppe så du vet ju redan hur trevligt det var.  hadebäst pelle vedboden

Grävmaskinisten

Du me[emoji1]

Skickat från min SM-G388F via Tapatalk

Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

GuldUgglan

Hemkommen efter en prospekteringstur i guldfälten i Finland under helgen. Var förbi Skäggwood och kollade läget men där fanns inte en själ kvar.. :(
Testade köra lite bäckränna ur en provgrop och vaskade runt lite med panna. Intressant ställe.
Inga större mängder guld blev det, bara ett drygt tiotal korn men stället verkar ha potential.
Nu förstår jag att ni tyckte det var brant där. Trodde innan att det bara var klagomål från veklingar  ;D
Nåja.. Stället var öde förutom att sorkar verkade invaderat stället, fick jaga ut ett flertal ur lägret och tältet med knytnävarna i luften. En hel del ur matförrådet gick tyvärr förlorat. Landsfiskaler och länsmän i all ära men Skäggwood behöver nog en riktig jägare verkar det som.  :D
Skulle betalningen ske i luckan i gappet förresten? :D
Innan vi åkte hem insåg jag att jag nog hämtat och druckit vatten från det som syntes vara landsfiskalens badkar... Tyckte väl att det smakade lite tvåligt.. Kallkällan fanns ju på andra sidan köket..  :D
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Gruvfogden

Landsfiskalen var den sista som åkte förra veckan. Så nu är det öde till nästa år.

Jo det är brant på riktigt där.
Har sorkarna tagit över efter lemmlarna nu?
Det var inte Landsfiskalens badkar du var i, det var Pappagorans badkar :)

Guld finns det, gäller bara att hitta det. Det har varit varierande resultat i år. Det finns dom som bara hittat enstaka micro till de som hittat fina bitar på 5 mm. Stället är ganska nytt för oss så det behövs lite tid för att finna ut exakt var det ligger.

Testade du nere vid den gamla grävningen, långt nedströms på vänster sida bäcken? Där hittade jag en hel del fina korn.

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

HANNU

Om jag rätt förstått så vill ni inte ha vinchen och att den ligger kvar vid en vedhög. Trevligare hade varit om jag hade fått tillbaka den.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Gruvfogden

Din vinsch är tänt att ha till nästa år då vi ska få till en bättre konstruktion. I år hade Pelle redan monterat en mindre vinsch som fungerade hjälpligt.
Nästa år är tanken att göra det ordentligt.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

GuldUgglan

Citat från: Gruvfogden skrivet 08 Augusti, 2016, 09:14:24
Landsfiskalen var den sista som åkte förra veckan. Så nu är det öde till nästa år.

Jo det är brant på riktigt där.
Har sorkarna tagit över efter lemmlarna nu?
Det var inte Landsfiskalens badkar du var i, det var Pappagorans badkar :)

Guld finns det, gäller bara att hitta det. Det har varit varierande resultat i år. Det finns dom som bara hittat enstaka micro till de som hittat fina bitar på 5 mm. Stället är ganska nytt för oss så det behövs lite tid för att finna ut exakt var det ligger.

Testade du nere vid den gamla grävningen, långt nedströms på vänster sida bäcken? Där hittade jag en hel del fina korn.

Jag har skissat en karta kladd som jag tänkte maila till er så ni vet var jag härjat.. Tog en liten provgrop ca 150-200 liter material strax nedan den gamla grävningen fast på andra sidan bäcken. 30 meter nedan där vadstället var och myrorna hade sitt övergångställe på en murken björkstam. En bit nedan där bäcken delade sig... Fanns nån som hade sin grop ytterligare en bit ner på den sidan. PappaG?
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.

HANNU

Citat från: Gruvfogden skrivet 08 Augusti, 2016, 09:27:46
Din vinsch är tänt att ha till nästa år då vi ska få till en bättre konstruktion. I år hade Pelle redan monterat en mindre vinsch som fungerade hjälpligt.
Ok, trodde ni inte vill ha den eftersom Pelle beskrev var jag kan hämta den.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Gruvfogden

Citat från: HANNU skrivet 08 Augusti, 2016, 09:31:41
Citat från: Gruvfogden skrivet 08 Augusti, 2016, 09:27:46
Ok, trodde ni inte vill ha den eftersom Pelle beskrev var jag kan hämta den.

Då har det nog blivit någon form av missförstånd. Jag har skickat ett PM till dig Hannu.

GuldUgglan

@Pappagoran s badkar? Då har jag nog druckit upp en del av de där 8 kilona han lämnat där.. Hujja.. Nja... Det var nog en liten smak av humle och malt också nu när jag tänker efter :D