Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

nån som använder sig av slagrutor

Startat av tobbesvensson, 12 Maj, 2013, 10:59:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Blixten

Som sagt ni får testa med ett guldsmycke. Så ska ni se att det funkar. Se bara till att inte hålla tummarna på pinnarna..dom skall röra sig helt fritt!

Som sagt jag litar 100% på den här metoden.
Gräv gräv och åter gräv

erland82

Hur/var hittade du stenen? Jag menar om det var i moränmark i skogen eller så.

Blixten

Först och främst använde jag mig av jordartskartan på sgu..sen i helgen så har jag befunnit mig i Unnaryd. Valde ut en lämplig plats och tog fram pinnarna. Hittade ett ställe där pinnarna reagerade starkt.

Grävde en djup grop på 1,5 m säkert!:) kollade med pinnarna igen..fick absolut inget utslag då! Så då kollade jag materialet jag bunkrat upp på en hög..och jajemänssan där fick man utslag. Tog ett spadtag och lyckades få fram den lilla fina stenen. Kollade materialet i högen en gång till med pinnarna..noll utslag!:/

Men är mer än nöjd med helgens resultat!:)

Tycker det är riktigt kul att metoden funkar..tråkigt att man dock inte vet vilket djup guldet ligger på:)
Gräv gräv och åter gräv

Pappagoran

Erland.  currykryss provade jag för säkert 10 år sedan och det fungerade jättebra.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

a04andno

Lite frestande att prova. Fast man tas förmodligen för en galning och får transport till mentalen på kuppen :)

mvh A

Nugget

Detta ska jag prova...
Så kopparpinnar funkar för guld?

Jag återkommer med testresultatet.
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Blixten

Det är TIG-svetspinnar. Men det var nån speciell legering på dom! Kan åter komma med va det är för exakt legering
Gräv gräv och åter gräv

erland82

Provade med Clas ohlssons koppartråd och kan inte säga att jag fick det att fungera på en guldring iallafall :) Kanske måste vara något rejälare.

johanssonsan

erland82

Haha ja det kan ju faktiskt vara så ;)

Blixten

Nu har jag kollat upp vad mina pinnar var för nått! Det är kopparlod jag använder mig av.
Så rekommenderar er starkt att skaffa sådana!:)
Gräv gräv och åter gräv

kajmanen

Pappagoran

Skillnad mellan koppar och kopparlod?
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.