Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

nån som använder sig av slagrutor

Startat av tobbesvensson, 12 Maj, 2013, 10:59:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

klyvar

I serien Bering sea gold använder gubben med grävmaskin på flotten två svetspinnar.

Här utanför vårt hus så hittade inte kommunen vattenledningen för den gick för djupt så dom sa att dom måste ringa en annan kille. Lite intresserad frågade jag vad han har för dektektor? Till svar fick jag vänta och se. På eftermiddagen kom det en kille och stakade ut rör och någon avstängning och han använde bara två svetspinnar och han sa djupet spelar ingen roll.

Dödgrävarn

Det där med svetspinnar för att söka vatten funkar säkert. farsgubben min jobbar åt kommunen som vvs arbetare och dom letar faktiskt vatten med slagruta, men det krävs mycket träning för att få det o funka, Vill man leta efter guld, skall slagrutan vara i koppar!

Blixten

Japp här använder man svetspinnar för att söka efter guld!:)

Iller, du får säga till om du hittar nått på dom ställena vi testade..kanske ännu djupare ned i den gropen vi grävde
Gräv gräv och åter gräv

iller

Citat från: Blixten skrivet 20 Augusti, 2013, 20:31:12
Japp här använder man svetspinnar för att söka efter guld!:)

Iller, du får säga till om du hittar nått på dom ställena vi testade..kanske ännu djupare ned i den gropen vi grävde

Jeppers

burris

Det finns ju alltid Svenska Slagruteförbundet att fråga om man vill veta mer. http://www.slagruta.org/
Någon där kan säkert ge svar på om det funkar.
Den som letar han söker.

Blixten

Hej hopp gott folk!

Nu när jag var ute i helgen och använde mina svetspinnar..så fick jag ett mycket fint och bra resultat!

Blev en sten med guld i!:)
Gräv gräv och åter gräv

Pappagoran

Ojoj oj då! En närbild på den stenen kanske? Du säger svetspinnar, vilken typ? Har själv stort intresse av detta men aldrig provat det på guld. Däremot på en del andra saker med viss framgång.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Blixten

Har försökt få en bättre bild, men den blir bara suddig då!:(
Har använt mig av TIG svetspinnar.

Har dessutom nu lyckats gå loss ett korn eller en liten flinga..och använt en tång! Testet blev utmärkt och det är guld!:)
Gräv gräv och åter gräv

Pappagoran

Så djäkla kul Blixten och stort GRATTIS! SMYGER in en liten fråga också,  vilket material är dessa svetspinnar gjorda av?

Blixten

Hehe, tack så mycket!:) hmm, skulle nog gissa på att det är koppar, dom har börjat ärja med. Tog dom på svetsarnas avdelning på jobbet..kan kolla upp vad det är för material.

Men jag rekommenderar starkt att använda den metoden. Du kan tex göra ett test.
Använd ett guldsmycke..så är du på 2-3 m avstånd..gå mot smycket..när du är precis ovanför smycket skall pinnarna bilda ett x "x marks the spot" :)

Lycka till!:)
Gräv gräv och åter gräv

erland82

Pappagoran

Var ute för ett par veckor sedan med mina "pinnar" rostfritt tror jag. Jag fick utslag och provade från alla tänkbara håll och fick utslag på precis samma ställe. Har inte en aning om vad det var som markerades?

erland82

Finns även nått som kallas currykryss som ska ge utslag i ett visst rutmönster. http://sv.wikipedia.org/wiki/Jordstr%C3%A5lning