Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

nån som använder sig av slagrutor

Startat av tobbesvensson, 12 Maj, 2013, 10:59:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

borax

Hej Blixten använder du kopparlod till pinnarna ? //borax

Skickat från min kinesdator via Tapatalk

Blixten

Pinnarna är kopparlod..är ett par svetspinnar! Tydligen så här dom nån legering som reagerar på guld..funkar som sagt väldigt fint att jaga guld med!:)
Gräv gräv och åter gräv

koolander(Mazi)

Får vi se hur dina slagrutor ser ut?
:)

goldmember74

Jag har mässingspinnar och stellit och även aluminiumpinnar som jag ska testa utfallet på. Du menar att du kan kasta ut t ex en guldring på gräsmattan och sedan hitta den? Detta måste testas och dokumenteras. Ska även själv testa att dra ut i skog och mark om det funkar!!

lingonben

testade blixtens pinnar frugan gömde sin vigselring ute på gräsmattan.
och jodå jag hittade den så visst funkar pinnarna, :)

Blixten

Japp, det är bara att tjomma iväg guldföremål så hittar ni det..det enda dumma med pinnarna är att man inte vet vilket djup guldet kan ligga på. Men man hittar absolut guld med dom!:)
Gräv gräv och åter gräv

borax

måste testa svetspinnar av kopparlod :D

johanssonsan

Citat från: borax skrivet 14 November, 2013, 15:18:02
måste testa svetspinnar av kopparlod :D

Råkar du kasta vigselringen för långt bakom gboden finns alltid Blixten att konsultera.
Han plockar enkelt fram gullet till ordinarie taxa - en smörgås.

Pappagoran

Vad betyder det om pinnarna inte går ihop framåt och bildar ett kors utan envisas med att gå utåt och bakåt. Upprepade gånger på ett och samma ställe?  Hände förövrigt idag på 3 olika platser!

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Blixten

Gräv gräv och åter gräv

lingonben

kan vara smörgåsarna i bakfickan dom reagerar på? :)

robowich

Citat från: Pappagoran skrivet 14 November, 2013, 17:23:42
Vad betyder det om pinnarna inte går ihop framåt och bildar ett kors utan envisas med att gå utåt och bakåt. Upprepade gånger på ett och samma ställe?  Hände förövrigt idag på 3 olika platser!

När det går isär och bresar på det viset, så brukar jag sikta i mitten, där finns det garanterat en skatt ;)
Audere est Facere

Pappagoran

Citat från: robowich skrivet 14 November, 2013, 20:31:14
Citat från: Pappagoran skrivet 14 November, 2013, 17:23:42

När det går isär och bresar på det viset, så brukar jag sikta i mitten, där finns det garanterat en skatt ;)

Men va faan vilken information! Trodde jag var den mest "inte rumsrena" här! Men i vare fall inte helt fel för ca 300 meter längre fram låg det en kratta på marken. Påminde rätt mycket om tanten ( ett skafft och en massa vassa taggar) men "SKATT"??? Nä, så här på ålderns höst när det killar under påsen är man glad varenda gång man hittar den! Man skulle ju kunna be om hjälp men att säga att kliar och be om hjälp, hmm! Någon skulle säkert ställa upp och hjälpa men hur svarar man då på frågan "VAR" Njaaa, vet inte riktigt men det känns som det är någonstans mellan naveln och knäna! Eller kan man kanske säga att "du får väl prospektera området"

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.