Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Camp Skäggwood

Startat av Gruvfogden, 09 Januari, 2015, 20:07:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

barasvartsand

Om vädret är med och väckningen funkar blir det nog en snabbvisit till camp skäggwood imorgon. Utrustningen är packad och står i hallen. Något ni har akut behov av där uti skogen? (Passerar Haparanda efter att butikerna öppnat).

Gruvfogden

Citat från: Malmberg skrivet 25 Juli, 2016, 20:30:38
Hur mkt har ni hittat? Bättre el sämre än ädelfors?
Hur menar du nu?

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Gruvfogden

Citat från: barasvartsand skrivet 28 Juli, 2016, 19:45:16
Om vädret är med och väckningen funkar blir det nog en snabbvisit till camp skäggwood imorgon. Utrustningen är packad och står i hallen. Något ni har akut behov av där uti skogen? (Passerar Haparanda efter att butikerna öppnat).
Hela gänget är i Tankavaara idag. Finska Mästerskapen i guldvaskning nu.

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Grävmaskinisten

Citat från: Gruvfogden skrivet 30 Juli, 2016, 08:10:33
Citat från: barasvartsand skrivet 28 Juli, 2016, 19:45:16
Hela gänget är i Tankavaara idag. Finska Mästerskapen i guldvaskning nu.

Hoppas att ni får en bra dag och hälsa gänget ifrån mig :)
Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

vedboden

finska mästerskapen i tankavara i dag.  linda kom 4a i nybörjarklassen GRATTIS

iller

För de som inte har facebook kan det meddelas att e4'an från skellefteå och e75 upp till kutturavägen är fri från vilt i minst en månad, lämnade ljuddämparen på vägen ut från claimet :P

silfver

Hehehehe som det skall vara... förresten så visade det sig att jag reggade mig på det här forumet 2009 redan under namnet silfver så det får väl stå kvar trots att jag har "guldfeber" ehehhe... annars insisterar ju pappagöran på Greger eller skotten John med mythologist (menade nog mythomaniac hehe) eller mindFucker går bra det med... hehehe annars då Iller, sugen på revansch efter mer kulta?
Guldgrävare och mytoman - den perfekta kombinationen?
Guld är bara en täckmantel för mitt ultimata mål - att hitta världens största silvergruva... varför skulle jag annars kalla mig Silfver muahahaha

Pappagoran

Då var man hemma efter 5 veckor i Skäggwood. Ett par bilder som försmak. Fler kommer.

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

GuldUgglan

Jaha.. och jag åker på Torsdag dit, blir nån dag där bara.. synd man inte hann träffa dig där @Pappagoran
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Pappagoran

Pappagoran

Malmberg

Citat från: Gruvfogden skrivet 30 Juli, 2016, 08:01:03
Hur menar du nu?

[/quorn]

Ja jag menar alltså som det låter. Antingen går man plus eller minus på sin investering.

Pappagoran

Citat från: Malmberg skrivet 03 Augusti, 2016, 20:15:43

Citat från: Gruvfogden skrivet 30 Juli, 2016, 08:01:03
Hur menar du nu?

[/quorn]

Ja jag menar alltså som det låter. Antingen går man plus eller minus på sin investering.

Ja nu kan man väl inte jämföra riktig guldgrävning med betalgropen i Ädelfors. Gå med plus på sin investering?