Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Camp Skäggwood

Startat av Gruvfogden, 09 Januari, 2015, 20:07:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

soggybottom

Klickar man på sgf inmutningen står det bla,voimassaolo pvm  2017 04 20.betyder det att inmutningen går ut det datumet?eller..finska är inte min starka sida.

HANNU

Citat från: soggybottom skrivet 20 Maj, 2015, 21:11:15
Klickar man på sgf inmutningen står det bla,voimassaolo pvm  2017 04 20.betyder det att inmutningen går ut det datumet?eller..finska är inte min starka sida.
Det är på våren 2017, alltså innan säsongen börjar. Betyder att den här sommaren är sista sommaren.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

soggybottom

Nu hänger jag inte med riktigt..sommar 2016 gäller väl ? våren 2017 då är det fruset ändå.

HANNU

Citat från: soggybottom skrivet 20 Maj, 2015, 21:31:21
Nu hänger jag inte med riktigt..sommar 2016 gäller väl ? våren 2017 då är det fruset ändå.
Visst, du har rätt. Här har man pratat om sista sommaren. Är ju först 2015 nu.
Två sommrar måste det ju vara kvar.

Bothner(Kenneth)

Fick också för mig att det var våren 2016 som var sista datum?

Gruvfogden

Sgf går ut våren 2016. Alltså är det sista sommaren i år.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

HANNU

Så att det står fel här.
Voimassa olo päivä=gäller till

Gruvfogden

Hmmm. Måste kolla detta met noggrant. Någonstans är det fel.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

GuldUgglan

Det kan hända de har förlängt tiden på en del befintliga inmutningar för att reda upp situationen så de hinner jobba bort de ansökta. Annars lär det bli panik när allt ska förnyas sen.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

akejos

På mitt SGF-tillstånd står det till och med 30 april 2017 i alla fall.
/Åke

GuldUgglan

Så med medlemsavgift till SGF 160:-/år, samt 950:- för finlandsinmutningen så får man vaska där i två säsonger till?
Har jag uppfattat rätt?

Och SGF är inte Sveriges Gummitekniska Förening..... utan Svenska Guldvaskar Föreningen.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.

vedboden

hej du har rätt   2 somrar till. avgiften till sgf  nu lite högre  typ 180:- har jag för mig. för finlandsinmutningen är avgiften densamma.mvh pelle vedboden sgf:s styrelse

GuldUgglan

Citat från: vedboden skrivet 22 Maj, 2015, 11:32:39
hej du har rätt   2 somrar till. avgiften till sgf  nu lite högre  typ 180:- har jag för mig. för finlandsinmutningen är avgiften densamma.mvh pelle vedboden sgf:s styrelse
OK.. det stod 160:- på hemsidan, kanske dags att ändra i så fall.... :)