Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Majmöte i Ädelfors 2016

Startat av Pappagoran, 28 December, 2015, 14:58:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

knucklehead

Citat från: Pappagoran skrivet 07 Januari, 2016, 18:06:03
Citat från: knucklehead skrivet 07 Januari, 2016, 17:59:04
Är det spikat nu då?

Skickat från min SM-G388F via Tapatalk

Jo men det ska det vara. Valborgshelgen som tidigare.
Då syns vi som kommer den helgen 30/4-1/5 [emoji106] [emoji2]

Skickat från min SM-G388F via Tapatalk

Auri sacra fames

HANNU

Stå på dig, annars gör nån annan det.

vedboden

kommer ner fred kväll med brorsan o mattias. stuga bokad.   pelle vedboden

koolander(Mazi)

Jag är inte säker på att jag kan komma just den helgen.

Vill någon av er ta på sig ansvaret för boendet i så fall?

//Mazi

7up

Citat från: koolander(Mazi) skrivet 05 Februari, 2016, 23:53:06
Jag är inte säker på att jag kan komma just den helgen.

Vill någon av er ta på sig ansvaret för boendet i så fall?

//Mazi

Vi bor gärna i skolan men har inte bestämt oss om vi dyker upp sent på fredag kväll eller tidigt på lördagen. Bättre om nån vet med sig att dem dyker upp fredag eftermiddag och kan ta på sig ansvaret för boendet. Vilka fler har planerat att bo i skolan?

För er som inte varit där i maj och funderar över boende, det kan vara rätt kallt då och skönt att sova i värmen i skolan. Skolan ligger nära, endast 5 min att gå. Desto fler vi blir desto billigare blir det per person. Grundhyran är väl 500 kr för skolan och sen 20 kr per person och dygn.

Mer info om skolan samt bilder:

http://www.metalldetektor.se/se/wash/folkskola.html

Isak01

Kanske bara jag som inte fattat vilken dag/dagar är träffen? Är det lördag till söndag?
Vilken tid börjar den för jag kan i bästa fall åka ned fredag kväl annars är det lördag morgon pga skolan.

Mvh Isak

Gruvfogden

De flesta åker nog ner på fredag tror jag. Man gör liksom som man vill.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Isak01

Citat från: Gruvfogden skrivet 25 Februari, 2016, 16:13:38
på fredag kväl då eller så man så man är där typ mitt på dagen på fredagen? Vilken dag åker du ned? Så det spelar inge roll när man åker ned. Vad är det man gör på träffen är det någon typ lag tävling eller träffas man bara och vaskar lite jag undrar då jag aldrig varit med på någon av forumets träffar?brukar de flesta åka hem på söndag?

Mvh Isak

Gruvfogden

Citat från: Isak01 skrivet 25 Februari, 2016, 16:36:21
på fredag kväl då eller så man så man är där typ mitt på dagen på fredagen? Vilken dag åker du ned?

Mvh Isak

Jag åker ner på fredag och hem på söndag. Har hyrt en stuga där. Har plats i bilen om du vill åka med. Finns även plats i stugan om du vill.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Isak01

Citat från: Gruvfogden skrivet 25 Februari, 2016, 16:47:20
Citat från: Isak01 skrivet 25 Februari, 2016, 16:36:21
på fredag kväl då eller så man så man är där typ mitt på dagen på fredagen? Vilken dag åker du ned?

Mvh Isak

Jag åker ner på fredag och hem på söndag. Har hyrt en stuga där. Har plats i bilen om du vill åka med. Finns även plats i stugan om du vill.
då vet jag,det var schysst av dig att jag kan åka med dig men jag om inte pappa kan hänga på då hänger  jag nog inte med  men jag kanske hör  av mig så kan jag åka med dig. men en allmän fråga brukar det hänga på några ungdomar. andra fråga vad brukar ni göra på treffarna holls det typ några tävlingar eller träfas man bara och vaskar lite?

Mvh Isak

Gruvfogden

Det brukar vara lite korkade tävlingar. En del testar och finslipar sin utrustning inför säsongen. Vi vaskar lite, pratar skit och umgås.

Isak01

Citat från: Gruvfogden skrivet 25 Februari, 2016, 20:49:01
Det brukar vara lite korkade tävlingar. En del testar och finslipar sin utrustning inför säsongen. Vi vaskar lite, pratar skit och umgås.
då vet jag jag håpas att jag kan komma om jag inte ska upp till fjälen så det blir vaskning även om jag inte hänger på.

Mvh Isak

Ace112

Bröder!

På grunda av olika oförutsedda händelser har jag inte gått upp ur idet förrän nu...

Bokar man som vanligt campingen hos Rolf och anmäler sig till tävlingar hos @Gruvfogden ?

Ser på facebook att pensionärerna har gjort illa vid grusbanken, vi får nog hoppas på lågt vatten även i år!
Många bäckar små...