Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Majmöte i Ädelfors 2016

Startat av Pappagoran, 28 December, 2015, 14:58:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Nugget

Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Gruvfogden

Det är det alltid nuförtiden ;)
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

knucklehead

Ännu en rookiefråga, har gänget Guldströms öppnat campingen då och är det fler än mig som tänkte dyka upp på lördagen i så fall?
Auri sacra fames

chriszus

Visst är helgen 5-8:e maj bättre än den 30 april/1:e maj, de flesta har väl klämdag den 6:e ?
och den 7:e är ju första lördan i maj....

Nugget

Citat från: knucklehead skrivet 29 December, 2015, 23:35:51
Ännu en rookiefråga, har gänget Guldströms öppnat campingen då och är det fler än mig som tänkte dyka upp på lördagen i så fall?

Vi pratar med Guldström så att allt är öppet inkl gropen, campingen osv...   
dock har han ingen försäljning av mat, men det är en fråga om vi inte ska ta in en firma och fixa god mat mot betalning...
Vad skulle det bli per person, 50+....   kanske 100/150:-  på lördag kvällen   Vad tror ni????

/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

knucklehead

Allt beror ju på väder och vind men en ordentlig vårgrillning vore ju trevligt. Men catering med runt den mängden folk brukar nog lägga sig runt 150:- á skalle. Billigare om man kör kallskuret.  Jag är på vilket som [emoji106]  Säg till om man kan hjälpa till med något.

Skickat från min SM-G388F via Tapatalk

Auri sacra fames

Gruvfogden

Det där med catering  har ju varit på tapeten förr. Men då som nu så är det ju så att det finns en rejäl grill. Många får plats samtidigt och lite av charmen är ju att stå där och tjata.

Själv så säger jag nej till catering och organisation. Då försvinner själva idén med vårträffen.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

HANNU

Citat från: Gruvfogden skrivet 30 December, 2015, 06:27:12
Det där med catering  har ju varit på tapeten förr. Men då som nu så är det ju så att det finns en rejäl grill. Många får plats samtidigt och lite av charmen är ju att stå där och tjata.

Själv så säger jag nej till catering och organisation. Då försvinner själva idén med vårträffen.

Sant. Med ¨smörgås¨och korv lever jag gått över helgen.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Sudde(Stefan)

Framåt framåt och.....ner.

Joakim

jag har redan bokat in min resa till forum träffen den vill man ju inte missa. men nu är jag fundersam blir det 29/4 till 1/5 eller 8/5 till 10/5 ? inte för att de spelar roll för mig men bara så man kommer på rätt datum.

iller

Har jag kosing så pallrar jag mig ner :D

erland82

Fantastisk tradition som uppstått ur detta gyllene forum. Inte missat någon majträff ännu och hoppas att jag inte ska behöva göra det 2016 heller ;)

Bjuder på en liten bild från den trevliga gruvturen som fogden bjöd oss med på.

Blixten

Ja det är nog det bästa förslag jag någonsin kommit på!:)
Gräv gräv och åter gräv