Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Camp Skäggwood

Startat av Gruvfogden, 09 Januari, 2015, 20:07:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

Gruvfogden

Haha ;) Du kan ha rätt där Åke. Men jag har för mig att det är en rubrik som lyder: Ännu ingen mutsedel utfärdad för Skäggwood. Lite längre ner i en annan artikel så lovar ju Bergmästaren ett besked i mars om hur det blir.
Där har ni ett tydligt exempel på hur jag menar att det är riktiga nyheter om än förklädda för underhållningens skull.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

akejos

Check! (Skulle inte ha rakat mig i morse, så enkelt är det)
/Åke

Lillil

Får begynne å spare sjegg til i sommer   ;D

Gruvfogden

Vi har funderat på att köpa in lösskägg till utlåning ;)
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Lillil

Tror nok at jeg kommer til å behøve det hahaha
Er ikke så flink til å spare.

Guldbob

Hur ställer sig camp skäggwod till metalldetektorer och vad säger den Finska lagen om man vill gå ut i skogarna runt campen och leta?
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Gruvfogden

Traditionell grävning och dredge är vad vi sökt tillstånd för. Dredge kommer inte bli klart i år. Enligt Finska lagen är det så vitt jag vet tillåtet att detektera men i Skäggwood finns det 3 grundare. Borgmästaren, Gruvfogden och Landsfiskalen. Dessa tre herrar anser att det ska vara lika för alla (utom när det gäller dom själva) och således är det traditionell grävning som gäller för alla (utom de tre herrarna och deras ställföreträdande som gör precis vad som faller dom in).

Guldbob

Hur går det? Sommaren närmar sig med stormsteg och det börjar att bli hög tid att planera sommaren.

Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Gruvfogden

All info kommer i nästa Nyhetsbrev.

Glimmer

Citat från: Gruvfogden skrivet 18 Mars, 2015, 05:43:38
All info kommer i nästa Nyhetsbrev.

Väntar med spänning på nyheterna från Kuttura :)

/Glimmer

GoranS

kommer man fram till inmutningen med en vanlig framhjulsdriven, relativt lågbyggd sedan?

vedboden

hej. funkar om man tar det lite försiktigt. mvh pelle vedboden. camp skäggwood

piggis

Nyheter jag vill ha nyheter,inga nyheter är också nyheter