Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Skakbord

Startat av Grävmaskinisten, 02 Februari, 2017, 15:13:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Grävmaskinisten

Här kommer en kort film om mitt projekt, tycker nog att den presterar det jag vill, matar fram materialet i lagom fart och tvättar materialet bra, givetvis blir det säkerligen justeringar :)
Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

gangsing finne

Stort grattis !.funkar hur fint som helst .det är som ett litet maskinellt industri ;) ,där man kan stå bredvid o se o häpna  :o
Enda jag kan tillägga är det som händer vid kippningen.precis när man ska lyfta o kippa lasset ,så har jag en ide .

Där däcket är så skulle ja göra en nedsänkning för hjulet ,så att hjulet är halvägs ner i en grop mot ett eget golv.fördelen är att den står stabilt ,rör sig varken fram eller bak .hantagena är lägre ner när man kippar .spar energi till tex.guldgrävning  C:-)
vaska stället först innan du gräver

Grävmaskinisten

Citat från: gangsing finne skrivet 02 April, 2017, 19:25:09
Stort grattis !.funkar hur fint som helst .det är som ett litet maskinellt industri ;) ,där man kan stå bredvid o se o häpna  :o
Enda jag kan tillägga är det som händer vid kippningen.precis när man ska lyfta o kippa lasset ,så har jag en ide .

Där däcket är så skulle ja göra en nedsänkning för hjulet ,så att hjulet är halvägs ner i en grop mot ett eget golv.fördelen är att den står stabilt ,rör sig varken fram eller bak .hantagena är lägre ner när man kippar .spar energi till ex.guldgrävning  C:-)
Bra idé med däcket, måste göras :)

gangsing finne

En sak till som säkrar guldtransporten .punkteringsfri däck .dvs däck utan inneslang .alltså enbart gummi .har egen erfarenhet utav det ,rekommenderar 👍.

GuldUgglan

Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

GuldUgglan

Kunde inte låta bli  :D
Snyggt annars. 
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Grävmaskinisten

Citat från: GuldUgglan skrivet 02 April, 2017, 20:14:02
Snyggt annars.
Redigerar just nu ;)

HANNU

Citat från: Grävmaskinisten skrivet 02 April, 2017, 20:15:44
Citat från: GuldUgglan skrivet 02 April, 2017, 20:14:02
Snyggt annars.
Redigerar just nu ;)
Viktigast är att den fungerade som du tänkt.
Bra gjort.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Malle

Fantastiskt bygge!

gangsing finne

Ac, fick däckparkeringen monterat?.lägg gärna upp en bild.

gangsing finne

Rättare ord kipp-parkeringen :)

iller

Riktigt snyggt bygge :D

Enda jag hade ändrat lite på hade vart ett lite längre kamgaller, och sen hade jag nog satt lite mer lutning på skakbordet, kändes som att stenarna kunde åka ut lite snabbare än de gjorde. Rena lär de bli ändå :D

Grävmaskinisten

Citat från: iller skrivet 05 April, 2017, 18:44:26
Riktigt snyggt bygge :D

Enda jag hade ändrat lite på hade vart ett lite längre kamgaller, och sen hade jag nog satt lite mer lutning på skakbordet, kändes som att stenarna kunde åka ut lite snabbare än de gjorde. Rena lär de bli ändå :D

Håller med om kamgallret och lutningen ordnar jag till när jag monterar upp den i Lemmenjoki :)