Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Highbanker webbutik?

Startat av Northdigger, 02 September, 2016, 08:13:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Northdigger

Finns det någon webbutik i europa som säljer highbankers, det blir ganska dyrt om man ska beställa från usa med moms o skatter osv....

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Guldbob

Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

HANNU

Citat från: Totti Potti skrivet 02 September, 2016, 08:13:27
Finns det någon webbutik i europa som säljer highbankers, det blir ganska dyrt om man ska beställa från usa med moms o skatter osv....

Finns i forum butik
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Malmberg

Köööp bättre highpanker kan du inte hitta i Europa. 😀 Om man ändå hade pengar.

Northdigger

Citat från: Malmberg skrivet 02 September, 2016, 20:25:46
Köööp bättre highpanker kan du inte hitta i Europa. 😀 Om man ändå hade pengar.
Nu kan jag inte uttala mig om kvaliten då jag har för liten erfarenhet, men tyvärr så faller det inte mig i smaken .... ;)

GuldUgglan

Enligt flera här på forumet så håller Guldbobs highbankers på Paydirt bra kvalité.  Men Hannus konstruktion är ju rätt genialisk. Han är duktig @HANNU   ;)
Så tipsen du fått är nog inte helt fel.. :D
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Gruvfogden

Paydirts HB är kvalitetsmässigt de bästa jag sett och priset är oslagbart. Om det inte faller dig i smaken så har jag fler tips på betydligt sämre och dyrare grejer.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Northdigger

Citat från: Gruvfogden skrivet 03 September, 2016, 08:33:40
Paydirts HB är kvalitetsmässigt de bästa jag sett och priset är oslagbart. Om det inte faller dig i smaken så har jag fler tips på betydligt sämre och dyrare grejer.

Det jag söker är något enkelt som man kan bära med sig dvs multiränna, tyvärr hade inte paydirt detta. :/

Gruvfogden

Hmmm.... jag är förvirrad. Du frågade om tips på HB men du ska inte ha en HB?

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Northdigger

Som jag sa den paydirt har passar inte mig, dehär vill jag ha och har beställt. https://prospectorschoice.com/page/2/

Husbonden

Citat från: HANNU skrivet 02 September, 2016, 09:10:26
Citat från: Totti Potti skrivet 02 September, 2016, 08:13:27

Finns i forum butik

Hm jag hittar inte den i butiken.

GuldUgglan

Är det grejen med att du ska kunna använda den som både bäckränna och highbanker du vill?

Det är ju i och för sig praktiskt men det blir ofta en kompromiss som inte är bra på nått, tyvärr.
Är du nybörjare så skulle jag rekommendera en bra bäckränna till att börja med. Är du lite händig kan du senare bygga till ett "vaskverk" till den där du sköljer gruset och separerar grövre stenar, innan du släpper det vidare genom rännan.
Allt efter hur behoven blir i framtiden.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.