Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Highbanker webbutik?

Startat av Northdigger, 02 September, 2016, 08:13:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Northdigger

Citat från: Husbonden skrivet 24 September, 2016, 11:27:54
Grattis till highbankern😃
vad kör du för pump till den? Var den komplett med mattor?
Tack :) Japp den var komplett med pump,matta,ställning osv.. det är en liten o behändig hb.. har inte testat pumpen som följde med då jag har en länspump från båte, det skiljer om jag inte minns helt fel kanske 50-100 liter i timmen mellan pumparna.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Husbonden

Verkar va en trevlig sak😃
Vad fick du betala sammanlagt för den?
Jag är på jakt efter en highbanker själv, en som jag kan köra med 12v pump.
Har en pump på 233l/m så jag vet inte riktigt om den räcker till en större eller om man kanske skall kika mer efter en liknande din.
Kollat en hel del på Guldbobs M/68 hb som verkar riktigt bra med.
Hoppas du blir fortsatt nöjd och fångar mycket guld med din hb.

Northdigger

Citat från: Husbonden skrivet 24 September, 2016, 12:30:43
Har en pump på 233l/m så jag vet inte riktigt om den räcker till en större eller om man kanske skall kika mer efter en liknande din.
406$ inklusiv alla avgifter osv.... lite overkill kanske, var ute o samlade på mig lite grus idag och va helt 1000 på att det var flera guldflag jag såg i spaden men efter vaskningen så for de som en vante i pannan, helt anorlunda mot test guldet jag har, undra vad som är exakt likadant som guld i färg o nyans men inte i tyngd...

Har inte fått maxa hb ordentligt för att se hur mycket man kan mata den innan rengöring... :/

johanssonsan

Citat från: Totti Potti skrivet 24 September, 2016, 20:46:18
Citat från: Husbonden skrivet 24 September, 2016, 12:30:43
406$ inklusiv alla avgifter osv.... lite overkill kanske, var ute o samlade på mig lite grus idag och va helt 1000 på att det var flera guldflag jag såg i spaden men efter vaskningen så for de som en vante i pannan, helt anorlunda mot test guldet jag har, undra vad som är exakt likadant som guld i färg o nyans men inte i tyngd...

Har inte fått maxa hb ordentligt för att se hur mycket man kan mata den innan rengöring... :/

Här finns all info du behöver för identifiering: