Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Trisslotter delas ut....

Startat av Nugget, 21 December, 2015, 14:03:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Nugget

Hej alla guldgrävare

Guldforum.se kommer att dela ut ett okänt antal trisslotter till någon eller några som här blir nominerade av andra.
Dvs. man kan inte nominera sej själv och det måste vara en bra "guldhistoria" som tilltalar vår Admin.
Som vanligt är det Admin som har sista ordet och enhällig domare.

Tävlingen slutar den 31:e Dec kl 24.00

/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Pappagoran

Sitter alla och skriver nu? Jag hoppas det för jag vill ha mycket att läsa.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Bothner(Kenneth)

Jag nominerar DelsboPeter och Stina för att de gav så härlig glädje vid elden varje kväll i Finland. Många av oss kanske tog dagarna som slentrian eller rent av tråkiga för att guldet inte vällde fram ur marken. Men den tröttheten blev som bortblåst när Peter och Stina visade sina korn och medföljande guldfeber! De är värda några lotter så de kan förverkliga sina gulddrömmar!

DelsboPeter

Vi nominerar bothner/Kenneth för han både lärde oss hur man hittar guld och visade att han är ett proffs på att ta fram dom stora bitarna, en ära att få gräva bredvid en störtskön taxidriver från min gamla hemstad. Finns en massa kandidater från våran tripp i Finland men tror Kenneth skulle må bra av en skönare säng när han har slitit i gropen.

Sudde(Stefan)

Hej och God Jul på er.
Måste bara fråga... Jag uppfattade denna tävling som att man skriver om en händelse/historia som är så bra att ANDRA nominerar/gillar den? Och man kan då inte nominera/gilla sin egen historia/berättelse...

Har jag fattat fel?
Framåt framåt och.....ner.

Pappagoran

Citat från: Sudde(Stefan) skrivet 23 December, 2015, 23:57:13
Hej och God Jul på er.
Måste bara fråga... Jag uppfattade denna tävling som att man skriver om en händelse/historia som är så bra att ANDRA nominerar/gillar den? Och man kan då inte nominera/gilla sin egen historia/berättelse...

Har jag fattat fel?

God JUl på dig också @Sudde(Stefan) Ja så uppfattade jag det också. @Nugget hjälp! Två förvirrade Östgötar behöver vägledning och en knuff i rätt riktning.

Nugget

Citat från: Sudde(Stefan) skrivet 23 December, 2015, 23:57:13
Hej och God Jul på er.

Har jag fattat fel?

Jag tänkte mej att man nominerar en person och berättar varför som en "historia".
Var det tydligt?

/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

chriszus

Jag nominerar infaustus och gruvfogden för deras engagemang vid säsongsinvigningen i Ädelfors. Roliga tävlingar och trevliga utflykter. De ska ha ett STORT TACK, och god jul allihop.

GuldUgglan

Jag nominerar @HANNU och @Pappagoran.
Motiveringen är att de tillfört forumet massor med tanke på inlägg och engagemang osv.
De är samtidigt som kinderägg annars också. Tre önskningar på en gång - det är guld.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Markus / Twiik

Jag nominerar min gode vän och granne Erik aka @Kulta Imuri då han detta år lär mig mer om denna hobby/livsstil än vad jag någonsin kunnat drömma om.
Detta år har jag haft förmånen att prospektera på många olika platser i närområdet och lyssnat och tagit in hans erfarenhet. Vi har dredgat, grävt, kört guldspjut, knackat sten mm mm.
God jul till er alla här på forumet.

HANNU

Citat från: chriszus skrivet 24 December, 2015, 07:51:08
Jag nominerar infaustus och gruvfogden för deras engagemang vid säsongsinvigningen i Ädelfors. Roliga tävlingar och trevliga utflykter. De ska ha ett STORT TACK, och god jul allihop.
Jag nominerar ingen, men tycker att ditt förlag är riktigt bra.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Pappagoran

21-03-2013 hittade jag detta forum och registrerade mig omedelbart. Det fanns då knappt 240 medlemmar här. Tack vare detta enastående forum har jag träffat och fått så många underbara vänner runt om i landet och skulle givetvis vilja nominera dom alla. Visst skulle jag vilja nominera @Sudde(Stefan)  som är en av mina två bästa vänner och  tydligen har en dragning till äldre män  :)) Den andre är @Gruvfogden  som har kommit att stå mig mycket nära på många sätt trots att han släpar mig upp till Finland på somrarna. Kan väll tilläga att jag inte gjort något större motstånd  :D En annan märklig sak är att dessa två "ungdomar" har en gemensam läggning. Det vill säga,  att frivilligt utsätta sig för mitt tyckande och tänkande. Tack för det kära ni men tyvärr kommer jag inte att nominera någon av er. Sorry!

Min nominering går oavkortat till en enda person och det är Mr @Nugget him self med följande motivering: Utan detta forum och @Nugget hade jag aldrig träffat de tidigare nämnda som har blivit guldet i min tillvaro.

HANNU

Citat från: Pappagoran skrivet 24 December, 2015, 14:59:29
21-03-2013 hittade jag detta forum och registrerade mig omedelbart. Det fanns då knappt 240 medlemmar här. Tack vare detta enastående forum har jag träffat och fått så många underbara vänner runt om i landet och skulle givetvis vilja nominera dom alla. Visst skulle jag vilja nominera @Sudde(Stefan)  som är en av mina två bästa vänner och  tydligen har en dragning till äldre män  :)) Den andre är @Gruvfogden  som har kommit att stå mig mycket nära på många sätt trots att han släpar mig upp till Finland på somrarna. Kan väll tilläga att jag inte gjort något större motstånd  :D En annan märklig sak är att dessa två "ungdomar" har en gemensam läggning. Det vill säga,  att frivilligt utsätta sig för mitt tyckande och tänkande. Tack för det kära ni men tyvärr kommer jag inte att nominera någon av er. Sorry!

Min nominering går oavkortat till en enda person och det är Mr @Nugget him self med följande motivering: Utan detta forum och @Nugget hade jag aldrig träffat de tidigare nämnda som har blivit guldet i min tillvaro.
Vad gäller @Nugget, så håller jag med dig. Utan Nugget hade vi nog aldrig träffats. Menjag tror ändå att han vill dela lotten med oss medlemmar.
Jag håller fast om att @chriszus förslag är bra.
Stå på dig, annars gör nån annan det.