Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Vinter projekt

Startat av HANNU, 01 November, 2015, 10:07:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

HANNU

Vad har ni i tankarna att tillverka under vintern. Själv försöker jag få ihop min trommel med vatten motorn. Sedan har jag lovat bygga några Vaskoolin och ejektorn.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

johanssonsan

Börjar med en variant av Quicksand concentrator. Skall använda standard delar från VVS hyllan.

GuldUgglan

• Bygga ett millerstable som jag skaffat delar till redan förra året.
  • Fixa en lätt prospekteringsränna
  • Eventuellt bygga en bättre ränna av bazooka modell

Blir säkert annat man kommer på också.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

HANNU

Dessutom, som inte har med vanligt guld, utan skogens guld att göra. Skall jag tillverka en boggivagn till jaktlaget, som dom transporterar en bandtraktor, eller vad den nu heter. Den skall ha en ramp bak och skall galvas. Skall bli roligt att få bygga en, men det utanför ordinära arbetet.
Med allt jag har att göra under vintern, är jag rädd för att våren redan är alldeles för nära.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

olauser

Jo garaget ser ut som en insatsstyrka ha gjort ett felaktigt tillslag, dom fann inte vad dom letade efter. Så de blir att bygga färdigt olika prototyper av stenkrossar, halvfärdiga rännor. Varför ska man ha många? Sedan bisysslan ölkylare å tappkranar. Har tänkt på ett skakbord länge.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

iller

Om man bara hade ett garage och verktyg!

Boppster

Håller med iller, om man ändå hade hus/utrymme/verktyg. Fast det är klart jag har ju min trogna dremmel. :)

olauser

Om man haft två garage....... Nä vette fan om ja skulle orka med de[emoji1]

GuldUgglan

Mer utrymme, mer skrot och bråte som inte får plats. Och inte tusan hittar man grejer man söker heller. Man är väl för dålig på att slänga grejer och för duktig att se en potentiell användning av grejen i framtiden ..  eller nån annans framtid för man hinner nog ända sitt liv innan den där sparade grejen verkligen behövs.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

olauser

Ja har ingen religös styrning men i lådorna å hyllorna är allt lagt efter att den som söker skall finna.

lars_hed

Här e mitt projekt som ska bli klart i vinter. :)

Både hus å garage.  8)

[mmg]880[/mmg]
Gjutningen klar.

[mmg]881[/mmg]
Alla väggarna uppe på en förmiddag

[mmg]883[/mmg]
Framsidan

[mmg]882[/mmg]
Nuså ä taket snart tätt

kebbe65

hm vad ska man säga!
Lat? eller dum?
jag fick tag på en rolig grej, vet inte om det funkar men det kliar i fingrarna att få sätta verktygen i denna mojäng
Jag kanske inte alltid har rätt svar, men jag har många svar.

Sudde(Stefan)

Blir en ny trummlare till våren.. Bästa jag haft för att fånga smått men mkt guld :)
Framåt framåt och.....ner.