Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Vinter projekt

Startat av HANNU, 01 November, 2015, 10:07:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Guldbob

Har inte provat med "mjöl/damm Guld" ännu då jag har lite lite av det, den fungerar ypperligt på flakes och microGuld.
Ytterligare tester kommer att ske under januari. Rören som förser behållaren med vatten är justerbara för att kunna prova ut bästa förhållande.
Just nu är det skåror som på m/68:an jag skall även prova med borrade hål i olika storlekar och vinklar.
Skall förhoppningsvis vara klar för produktion i februari. Tar bara fram 5st i första skedet då den blev lite dyr med pump, motorstyrning och plexiglas men den kommer komplett.
Video skall fixas efter nyår.
Kommer att ha ett par testpiloter i januari.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

johanssonsan

För att återkomma till vinter projektet så gjorde jag det enkelt för mig. Hittade en idé från en annan vaskare och besökte Bauhaus för att plocka ihop delarna. Fann allt utom kranen i botten som finns hos Jula. Sopskyffeln hos ICA.
Kan nämna att spridarröret får gärna vara kring 120mm då det går att trycka fast i kranen. Ingen limning utan borra hål för kranen som har mutter och packningar. Hål i sopskyffeln och voala - klart att köra. Fungerar med länspump eller från kran.
Eventuellt en finribbad matta på sopskyffeln alternativt en Banjo Pan. Både hängslen och livrem.

https://goldcube.net/wp-content/uploads/2015/09/Banjo-Pan-SMALL-GREEN.png

GuldUgglan

Citat från: johanssonsan skrivet 03 Januari, 2016, 11:45:26
För att återkomma till vinter projektet så gjorde jag det enkelt för mig. Hittade en idé från en annan vaskare och besökte Bauhaus för att plocka ihop delarna. Fann allt utom kranen i botten som finns hos Jula. Sopskyffeln hos ICA.
Kan nämna att spridarröret får gärna vara kring 120mm då det går att trycka fast i kranen. Ingen limning utan borra hål för kranen som har mutter och packningar. Hål i sopskyffeln och voala - klart att köra. Fungerar med länspump eller från kran.
Eventuellt en finribbad matta på sopskyffeln alternativt en Banjo Pan. Både hängslen och livrem.

https://goldcube.net/wp-content/uploads/2015/09/Banjo-Pan-SMALL-GREEN.png

Den där grejen gillade jag. Kommer att tillverka en jag med så småningom. Tack @johanssonsan
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Guldbob

Även Jag gillar det!, se http://www.guldforum.se/forum/index.php?topic=3797.msg34050#msg34050
Fungerar faktiskt riktigt riktigt bra, samma lösning som m/68:orna  :D. Fluid bed.

Edit: om du inte har tid att göra en själv så kan du köpa en av mig privat, pm:a Guldbob. Obs. inte via paydirt.se
leveranstid ca: 4 veckor. Tillverkar efter behov.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se