Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Tips på ryggsäck

Startat av awsed, 31 Januari, 2013, 17:06:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

awsed

Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden så den hamnar rätt, men jaja.

Jag söker en ryggsäck som rymmer vaskpanna, sikt, 1.5L vattenflaska, lite fika och lite andra eventuella tillbehör.
Jag har kollat på Bergen other arms eller Bergen shortback, men dom verkar så klumpiga.

Höjd och bredd har jag inget problem med, vaskpannan jag har är ~36cm ø så bredden bör ligga däromkring och höjden är bra men dom är så hemskt djupa, mellan 25-30cm.

Har ni några tips på bra ryggsäckar? :)
Mvh

niklas.osterberg

Enligt mig en bra lösning är en lite mer normalstor ryggsäck med molle-system (läs militär-inspirerad) där man kan ha vaskpanna/sikt spänd på utsidan med hjälp av några spännband.

iller

Citat från: niklas.osterberg skrivet 31 Januari, 2013, 17:51:37
Enligt mig en bra lösning är en lite mer normalstor ryggsäck med molle-system (läs militär-inspirerad) där man kan ha vaskpanna/sikt spänd på utsidan med hjälp av några spännband.

finns sådana för ca 290 spänn. kolla de länkar till överskottslagren jag har postat i min samlingstråd.

awsed

Det kan funka, men jag kommer att köra motorcykel dom flesta gångerna jag ska ut och vaska, jag är lite orolig att pannan skulle ta vind och slita sej ifrån ryggsäcken och flyga all världens väg

iller

inte på nån av de jag tänker på, där lär den sitta ordentligt tror jag.

awsed

Kanon då ska jag ta o kolla igenom din samlingstråd iller! :)

awsed

Eller ännu bättre, har du direktlänk till nån av de ryggsäckarna du tänkte på?

iller

Hittar dem inte nu bara för det :P

Eucitzen

Kolla i butiker som har en vandring/campings sektion. Där finns ofta stora, rymliga ryggsäckar. Finns det möjlighet att spänna fast pannan på utsidan så är det bonus.
Mer plats på insidan. ;)
Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.

awsed

Jens L

Hej!

Jag har en likadan säck som jag bland annat använde i Afghanistan när jag arbetade där.
Det är en otroligt smidig day pack med MASSOR av fack. Den bygger på djupet varefter man fyller på den men gott om remmar för att hålla ihop den när den är halvfull.
Den är inte så bred så jag tror inte ngn panna rymms i den men det finns gott om MOLLE på utsidan för att fästa den och kanske bygga på med fler fickor som man vill ha.

/Jens

Gruvfogden

Kolla in http://www.olundtrading.se/militar/ryggsackar.html
Där finns en "sjukvårdsryggsäck" som kan vara ett bra alternativ. Finns gott om plats att hänga på grejer.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Blixten

Jag använder en av lumpens gamla ryggsäckar! Riktig bra förvaring av panna och stol..lite ved och mat med.
Vet ej vilken model det är. Men den har en stålskena på ryggen
Gräv gräv och åter gräv