Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Tips på ryggsäck

Startat av awsed, 31 Januari, 2013, 17:06:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Jens L

Låter som LK35. Om man vill ha bra utrymme men inte så stort behov av fack så är försvarets stridssäck en höjdare. Den har två metallskenor istället för ram. På min har jag virat gummirep på sidorna vilket gör att jag kan hänga på spade mm där. Den är nog lätt att bära pannan baktill på.

http://www.soldf.com/ss2000.html

Begränsningen är som sagt endast ett stort fack och sen ett topplock.

Blixten

Japp det är en LK35, kollade in bilder på den nu. Har en rysk militärspade nedpackad i den med..är en ihopfällbar spade, väldigt praktisk:)
Gräv gräv och åter gräv

smurfix

om man inte har allt för bråttom så ligger man och bevakar tradera så dyker det upp en hel del beg ryggsäckar som har ok pris och olika storlekar mm. även nya till okej pris. men är man som mig och jagar varje krona e beg ett bra alternativ. både för plånbok å miljö :)

awsed

Jag köpte en combat 2, klart godkänd hittills, ej testad ute i fält än dock!

Tobbe

absoluta alternativet om du vill komma så lågt i pris som möjligt o ändå få en hyssad säck är oregon trails vandringsäckar, finns upp till 95 liters tror jag kostar max 500 kr eller nått liknande, själv kör jag med fjällräven kajka 85 liters men använder även den för fjällvandringar
Ut och upplev

HANNU

Vilken ryggsäck man än har, skall man alltid vara 'lätt packad'.
Stå på dig, annars gör nån annan det.