Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

svenska guldvaskarföreningen

Startat av vedboden, 11 Juni, 2015, 19:15:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

DanRyd

Avvaktar med att bli medlem känner jag. Var lite tveksam redan när jag surfade runt på sidan med länkar som inte fungerade, och dessutom mailadresser som inte heller funkar. Tråkigt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

HANNU

Jag tror @Guldbob att dom känner till tekniken. Har varit aktiv i förenigslivet och vet hur svårt det är att hitta riktiga elsjälar till styrelsen. Ofta är det bara en bråkdel av medlemmar som är intresserade av medlems möteten. Tänker du ta dig dit.
Många gånger blir man nästan tvingat till styrelsen och en sådan medlem är ingen tillgång till föreningen. Nuvarande styrelse kanske har tappat lusten.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Gruvfogden

De finns folk i styrelsen som har försökt men när de blir motarbetade med diktatoriska metoder så tappar man lusten.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Guldbob

Jag funderar på att ta mig dit, men jag fyller år den 29:e och det är säsongsavslutningen i Guld Camp Granvik.
Har mejlat om att få karta och vägbeskrivningar om det kommer så kanske jag tar mig dit men högst osäkert.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

HANNU

Citat från: Guldbob skrivet 24 Augusti, 2015, 11:59:27
Jag funderar på att ta mig dit, men jag fyller år den 29:e och det är säsongsavslutningen i Guld Camp Granvik.
Har mejlat om att få karta och vägbeskrivningar om det kommer så kanske jag tar mig dit men högst osäkert.
År hinner du fylla många fler gånger,  men har du säsongsavslutning är det en annan sak.

vedboden

hej. tråkigt med ej fungerande hemsida men den funkar nu. är ny sekreterare i sgf du kan maila mig direkt pelle.nylen@telia.com   eller på forumet under namnet vedboden. hadebäst pelle nylen  örebro

HANNU

Fick kartan nu till Ore inmotningen.
Ni som varit där, vilken sida av älven ligger lägret. Öst/väst

olauser

Det är så nära att du kliver ut i lägret på förar sidan å i älven på passagerarsidan, typ. Eller du har lägret nästan direkt när du svängt av vägen, älven ligger strax bakom åsen

HANNU

Citat från: olauser skrivet 24 Augusti, 2015, 16:12:25
Det är så nära att du kliver ut i lägret på förar sidan å i älven på passagerarsidan, typ. Eller du har lägret nästan direkt när du svängt av vägen, älven ligger strax bakom åsen

Hänger inte med nu.
Öst eller  väst sidan av älven?

HANNU

Om jag kör över bron till östra sidan av älven och tar grusvägen norrut längs älven.
Hittar jag lägerplatsen där?

olauser

Då är den på östra sidan. Det är ca 200 m från avfarten till älven , där emellan ligger lägret.

HANNU

Citat från: olauser skrivet 24 Augusti, 2015, 18:55:26
Då är den på östra sidan. Det är ca 200 m från avfarten till älven , där emellan ligger lägret.

Låter som att jag nog kommer fram.
Bra

mineraljägaren