Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

svenska guldvaskarföreningen

Startat av vedboden, 11 Juni, 2015, 19:15:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Michael Hillbom / Skidmark

Cecilia har bytt e-post men jag har också slarvat bort den.. jag behöver också vägbeskrivning
Om du inte är nöjd.. Gräv djupare

lars_hed

Citat från: HANNU skrivet 23 Augusti, 2015, 06:22:39
Min mail till sekreteraren Cecilia går inte fram.
Kan någon ge mig lite kordinater till årsmötet i Ore, så jag hittar fram

@HANNU prova med  cecilia.strandberg@comhem.se

HANNU

Citat från: lars_hed skrivet 23 Augusti, 2015, 09:58:50
Citat från: HANNU skrivet 23 Augusti, 2015, 06:22:39
Min mail till sekreteraren Cecilia går inte fram.
Kan någon ge mig lite kordinater till årsmötet i Ore, så jag hittar fram

@HANNU prova med  cecilia.strandberg@comhem.se

Tack, prövar.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

iller

Ar inte hemsidan uppdaterad ännu? Skulle väll någon ta tag i?
verkar ta en jädra tid att få den fixad om nu någon tog tag i det.

HANNU

Citat från: iller skrivet 23 Augusti, 2015, 16:23:40
Den sidan är kass. Hennes gamla e-post adress hänger kvar, och det gör det i den senaste tidningen med.
Måste till mötet och höra hur föreningen mår.

johanssonsan

Citat från: HANNU skrivet 23 Augusti, 2015, 16:33:48
Citat från: iller skrivet 23 Augusti, 2015, 16:23:40
Den sidan är kass. Hennes gamla e-post adress hänger kvar, och det gör det i den senaste tidningen med.
Måste till mötet och höra hur föreningen mår.

Vill du verkligen veta det?

Gruvfogden

Själv ger jag fan i hela föreningen nu. Orkar inte med det mer. Tråkigt när det finns folk som vill men av någon konstig anledning inte får engagera sig. En förening ska spegla medlemmarnas vilja. Det är något som en person i styrelsen inte tycks fatta och denna person får tydligen göra vad som faller honom in.
Nej SGF är färdigt för min del. Det finns andra ställen att gräva på i Finland.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

HANNU

Citat från: Gruvfogden skrivet 24 Augusti, 2015, 06:01:07
Själv ger jag fan i hela föreningen nu. Orkar inte med det mer. Tråkigt när det finns folk som vill men av någon konstig anledning inte får engagera sig. En förening ska spegla medlemmarnas vilja. Det är något som en person i styrelsen inte tycks fatta och denna person får tydligen göra vad som faller honom in.
Nej SGF är färdigt för min del. Det finns andra ställen att gräva på i Finland.
Det är därför man skall till mötet. Om inte annat så rekommendera dom att lägga ner.
På sätt och vis förstår jag att det inte är så lätt när styrelsen har så stor spridning avstånds mässigt.

HANNU

Inte tänker jag heller sätta min spade i backen där med dessa regler som gäller.

Boppster

För en ny och okunnig, vad är det för regler som gör att du inte vill gräva där? Jag hade funderingar på att åka dit.

Guldbob

Föreningen styrelse borde kunna använda teknik som står tillhands, Skype och telefonkonferens, avstånd är i dag inget hinder.

Sedan kanske man inte skall ha en allt för spridd styrelse då intessen falnar. Missförstå mig rätt, avstånd spelar ingen roll när intresset är på topp men efter några år så kan det kännas jobbigt, då skall personen säga till och bli utbytt.
Har  man åtagit sig en funktion i styrelsen så skall man genomföra densamma eller begära att få bli entledigad.

Att sedan ha e-post till styrelsen under guldvaskarn.org och peka om till rätt person vore lätt.
Just nu:"Delivery to the following recipient failed permanently: cecilia.strandberg@tyfonmail.se.....

Jag önskar verkligen att de har en inmutning i Finland, kanske en helt ny. En med dredge tillstånd vore kul.

Det har varit riktigt billigt, var det 1000kr för 3 års fri grävning?
Klart + den årliga medlemsavgiften.

Vad kostar fri grävning på 3år på de andra ställena i Finland som nämdes i tidigare inlägg?
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

HANNU

Citat från: Boppster skrivet 24 Augusti, 2015, 07:57:24
För en ny och okunnig, vad är det för regler som gör att du inte vill gräva där? Jag hade funderingar på att åka dit.
Vissa får göra saker som inte jag har tillstånd till.
Det smakar illa i munnen.

Gruvfogden

Fri grävning är ju fri. Men många alternativ står tillbuds. LOL har 3 inmutningar runt Kuttura. Det kostar enbart medlemsavgift i LKL. Sen finns det andra ställen som tar emot besökare för både billiga och dyra pengar.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."