Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Ädelfors som huvudämne.

Startat av Guldbob, 14 April, 2014, 19:23:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Infaustus

Citat från: tedher skrivet 16 April, 2014, 12:07:13
jag kan stå och sälja kölbullar till vrakpris  ;D

Kölbullar är det sånt man lagartill av gamla segelbåtar? :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Go big or go home.

Pappagoran

Citat från: Infaustus skrivet 16 April, 2014, 13:11:36
Citat från: tedher skrivet 16 April, 2014, 12:07:13
jag kan stå och sälja kölbullar till vrakpris  ;D

Kölbullar är det sånt man lagartill av gamla segelbåtar? :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Så är det Infa. Är det en lite större skuta kanske man kunde ha kallat det "bogfläsk" eftersom längst fram under ankarspelet hittar du "Kölsvinet"
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Sudde(Stefan)

Och ovanpå allt står Kapten och skrockar! ;-)
Framåt framåt och.....ner.

Kulta Imuri

Citat från: Guldbob skrivet 14 April, 2014, 20:36:29
Hej igen,
Är GGF, SGF lika hemliga som SOG, NIIP, FjS, SSG samt en jäkla massa andra fjantar
Är inte GGF, SGF några som vill ha mer folk att interesera sig? Men de beter sig som de värsta militära hemliga dårarna, "vi har hittat lite guld! Vi är hemliga..." töntar!

Hej . Jag skall bjuda dig på ett gratistips, på nästan varje "äventyrspark" typ div. Sommarland, high chapparal etc finns guldvaskning att prova på med obegränsad tillgång på guld. Kolla med turistbyrån vettja.
Sedan finns  ädelfors som också är jättebra och trevligt, Kopparberg, och Emil/Pippi land etc. Men här är också ekonomiskt intressenter vilket skiljer sig från en vanlig förening där intresset är att leta och finna guld ibland tillsammans och ibland ensam. Vi i GGF och SGF tar hand och hjälper varandra och är inte speciellt hemliga. SGF har egna inmutningar som du får tillgång till via kartor så fort du blir medlem, där finns det riktigt guld att vaska. Hoppas du kommer på någon träff i sommar, om jag är där skall jag hjälpa dig igång med vaskningen, gratis.

Däremot något som jag finner lite lustigt på senare år är den totala oförmågan att "göra något på egen hand" som att ens söka information på ett forum, nää hellre slänger man ut en fråga och väntar på svar fast hela molnet är fullt med fakta, nu vill du att vi som hållit på och prospekterat i många år kanske  (jag själv from 1992) skall ge dig våra ställen där det finns alluviallt guld. Vi hjälper gärna till med allt och kommer servera dig helt gratis med info om hur du bygger, vad du skall ta med dig ut att äta, vad du skall ha på dig, köpa för utrustning, lutning på rännan. Vilka delar av texter, intresant data till pumpen etc du skall läsa för att slippa låna/
köpa boken. Men jag tänker inte dela med mig av "hemliga ställen", någon jävla ordning får det väl ändå vara. Guld är och har alltid varit liite hemligt av en anledning, att det just är guld och väldigt värdefullt. Inget konstigt med det, hoppas du inte tar illa upp. Men du, det är okej att vara lite ödmjuk ibland och försöka se skillnaden mellan det komersiella och det ideella. Du kan vara en "tönt"....

Välkommen förresten
Kulta Imuri

Gruvfogden

Citat från: Guldbob skrivet 14 April, 2014, 20:36:29
Hej igen,
Är GGF, SGF lika hemliga som SOG, NIIP, FjS, SSG samt en jäkla massa andra fjantar
Är inte GGF, SGF några som vill ha mer folk att interesera sig? Men de beter sig som de värsta militära hemliga dårarna, "vi har hittat lite guld! Vi är hemliga..." töntar!

Jag är medlem i både GGF och SGF. Själv brukar jag gladeligen dela med mig av vart jag hittar guld. Det kan nog en del folk här på forumet intyga. Att det sedan finns inmutningar både i Sverige och Finland som medlemmar kan få vara på är väl en bra grej, eller hur?
Jag själv har en inmutning och dit är vänliga och trevliga folk välkomna att få följa med till.

Inom båda dessa föreningar finns inget av det "hemlighetsmakeri" du syftar på. Själv har jag genom dessa föreningar fått mycket tips på bra ställen och jag har själv även tipsat andra om bra ställen.

Att kalla föreningarna och dess medlemmar för "töntar" ser jag inte som någon direkt trevlig gest. Att sedan be en annan medlem av forumet att skita sig i näven.... Ja det är direkt otrevligt.

Som sagt, jag ger gärna tips på platser till trevliga folk....
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Guldbob

Hej, nog ligger detta under fel ämne.

Men tack för ditt svar, tyvärr har jag fått avvikande svar, nästan hela tiden när jag frågat  om föreningarnas inmutningars placering och om lämliga ställen för föräldrar med handikappade barn.
Vissa måste jag dock säga har varit mycket hjälpsamma och skickat tipps privat.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Guldbob

Jo, jag räknade in dem, alla var i stallet.

Men,  sant, jag var lite otrevlig och lätt upprörd och irriterad.
Jag ber om ursäkt för mina ordval.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Guldbob

Åter till Ämnet!

Mitt förslag är att Administratorn lägger upp ett huvudforum/ämne märkt Ädelfors.
Under det samma, kan placeras t.ex. Gropen, Emån, Fest eller saknade fruar etc...:-)
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Nugget

Citat från: Guldbob skrivet 19 April, 2014, 22:00:00
Åter till Ämnet!

Mitt förslag är att Administratorn lägger upp ett huvudforum/ämne märkt Ädelfors.
Under det samma, kan placeras t.ex. Gropen, Emån, Fest eller saknade fruar etc...:-)

Jag ska tänka på det, lite körigt just nu....

/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Nugget

Så, nu har jag lagt upp en ny kategori "Ädelfors" (med några under kategorier) så allt kan skriva på rätt platser.
Blir också lättare att hitta det man söker.

Jag har också rensat lite i denna tråden efter några hårda ord, men som nu är lösta!!!!

/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.