Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Ädelfors som huvudämne.

Startat av Guldbob, 14 April, 2014, 19:23:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Guldbob

Jag börjar att få svårt att hitta i forumet.
Saknar en Centrumpunkt, men har hittat den i nästan alla gemensamma samtalspunkter.

I grund och botten så cirklar allt runt Ädelfors.
Roliga andra saker, prospekt etc. Men ett enda namn. ÄDELFORS? med andra ord, den enda namngivna platsen i Sverige där alla kan vaska och hitta guld. Man pratar om ditt om ditt o datt men fortfarande gäller bara Ädelfors... Inget annat ställe? Kan ingen namnge eller fixa något annat ställe?

Minifynd, familjer som provar på, nybörjare som läser, allmäna/privata,  jätteroliga fester, tester av monsterutrustningar, djupdykningar i gruvor... Jag kan hålla på länge.
Men varför inte skapa ett HUVUDÄMNE "Ädelfors" och placera en massa virtuella
träd/rötter runt detta, jag vet att det är kommersiellt men varför missunna någon som promotar sverige. Och guldletning.

Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Infaustus

Alldeles rätt,har nog blivit lite så från början för att många var från södra Sverige här på forumet och hade det relativt nära,sen att det finns camping nära osv har väl hjälpt till att det blivit en sammlingspunkt,jag kan tipsa om Uvbergsbron i Nittälven finns plats för tält eller husvagnar där och det har varit en gammal turistvaskning där så det finns endel guldspill och gräver man djupt så kan man hitta nått naturligt korn ochså.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Go big or go home.

ultralasse (Lars Langö )

Stämmer nog som infa säger.
GGF har sitt ställe och SGF sitt. Det verkar som att många aktiva här på forumet har just Ädelfors som sin närmsta test plats för utrustning och att familjen kan vara med (dom som behöver skithus för att göra behov).
SGF´s inmutning ska besökas i sommar oxå. Och lite rörigt kan det ha blivit... vem kunde gissa att forumet skulle växa så stort och snabbt under  2013. Gött med nya ideér .
Tiga är silver  -vaska är guld :)
kultakuume nousee !!!

Guldbob

Hej igen,
Är GGF, SGF lika hemliga som SOG, NIIP, FjS, SSG samt en jäkla massa andra fjantar
Är inte GGF, SGF några som vill ha mer folk att interesera sig? Men de beter sig som de värsta militära hemliga dårarna, "vi har hittat lite guld! Vi är hemliga..." töntar!
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Pappagoran

Citat från: Guldbob skrivet 14 April, 2014, 19:23:41
Jag börjar att få svårt att hitta i forumet.
Saknar en Centrumpunkt, men har hittat den i nästan alla gemensamma samtalspunkter.

I grund och botten så cirklar allt runt Ädelfors.
Roliga andra saker, prospekt etc. Men ett enda namn. ÄDELFORS? med andra ord, den enda namngivna platsen i Sverige där alla kan vaska och hitta guld. Man pratar om ditt om ditt o datt men fortfarande gäller bara Ädelfors... Inget annat ställe? Kan ingen namnge eller fixa något annat ställe?

Minifynd, familjer som provar på, nybörjare som läser, allmäna/privata,  jätteroliga fester, tester av monsterutrustningar, djupdykningar i gruvor... Jag kan hålla på länge.
Men varför inte skapa ett HUVUDÄMNE "Ädelfors" och placera en massa virtuella
träd/rötter runt detta, jag vet att det är kommersiellt men varför missunna någon som promotar sverige. Och guldletning.

Ber om ursäkt men.... Att just Ädelfors nämns så ofta beror nog framför allt på 4 saker.

1. ÄDELFORS är ett underbart ställe där vi forummedlemmar träffas vår och höst på större tillställningar såsom nu till valborgshelgen. Sen brukar det vara en avslutningsträff även på hösten.

2. ÄDELFORS är det perfekta stället att testa och provköra din motordrivna utrustning utan några som helst tillstånd.
(det mest perfekta med att provköra just i Ädelfors beror på att det finns guld där)

3. Vi är väldigt många här från alla delar av Scandinavien (och även andra delar av Europa) som har just ÄDELFORS som
en mötesplats.

Vi har alla här ett gemensamt intresse d v s att gräva och hitta guld. Men säg mig hur roligt skulle detta forum vara om
man bara kunde läsa tum, centimeter, flöden, tryckhöjder med mera och inget annat?
Vad som händer liter på sidan om grävande, vaskande och byggande är för mig lika intressant. Det skapar i slutänden gemenska och kamratskap.

Så Centrumpunkten här skulle jag vilja säga är: Guld, Guldgrävning, Manickbyggen och GEMENSKAP och en liten insikt i andra
diggers vardag! (i den mån dom delar med sig)

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Guldbob

Tack Infaustus, en av de första som delar med sig på ett reko ärligt sätt.

Vi är en familj, som vill ha kul. Vi har en handikappad familjemedlem som naturligtvis vill vara med.
Om någon annan har eller vet om något lämpligt ställe att hitta guld på och vill dela med sig, möjligen åtkommlig för handikappad person så skriv nu.!

Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Sudde(Stefan)

Har ni varit i Ädelfors?
(Kanske missuppfatta det hela..?)
Framåt framåt och.....ner.

Guldbob

Hej Pappagoran,
Jag tror att Ädelfors är ett fantastiskt ställe, vi åker dit i helgen för att reka.
Vi hoppas att det kan ge oss vad vi söker men något allternativ vore trevligt (om det finns)
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Infaustus

Nittälven är inte någon inmutning mer,det finns vindskydd och utedass vid uvbergsbron som går att använda och ibland ved om ingen eldat upp allt eller tagit med den hem till pannan :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Go big or go home.

erland82

Jag tror absolut ni kommer bli imponerade av ädelfors. Ett perfekt ställe för hela familjen. Är man på deras område (gropen) så är det ju väldigt uppstyrt och passar alla, barn, vuxna, äldre och handikappade. Nu vet jag inte om de öppnat än? Men kolla hemsidan. Sen finns det en hel del kring själva vaskandet med. Gruvan, museet,  natur, historia,  fiske, kanot osv.

Lycka till och berätta hur det gick för er!

ultralasse (Lars Langö )

Citat från: Guldbob skrivet 14 April, 2014, 20:59:12
Hej Pappagoran,
Jag tror att Ädelfors är ett fantastiskt ställe, vi åker dit i helgen för att reka.
Vi hoppas att det kan ge oss vad vi söker men något allternativ vore trevligt (om det finns)

Detta är oxå ett alt. Har själv inte varit där (än). Avståndsmässigt borde det vara rätt lika.
http://www.guldaventyr.se/
Tiga är silver  -vaska är guld :)
kultakuume nousee !!!

lingonben

jag var där med min autistiske son
han stortrivdes och hittade guld,stolt som en tupp. :)

tedher

jag kan stå och sälja kölbullar till vrakpris  ;D
i dig gold