Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

donation

Startat av tedher, 27 Januari, 2014, 21:34:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tedher

En hemsida har väl kostnader, och vill man kunna ladda upp filer behövs en hdd någonstans. kanske kan ev. finansera något event i en framtid?
i dig gold

iller

Inga direkt stora kostnader men ja lite smått blire ju :) Nån tusing om året kanske om man ska ha en bra server :)

Pappagoran

Japp, en hemsida kostar pengar! Domännamet "Guldforum.se" kostar en del kronor varje år. "Webbhotellet" för att hysa forumet kostar ännu mer då det är mycket trafik många besök och många uppladningar av bilder så det handlar ju inte om någon "budgetvariant"

Senaste uppdaterimgen från Nugget ang donationerna låg på lite över 800 Kr. Vet inte om det täcker 3-4 månader eller mer och ärligt talat skiter jag i det! Nugget håller detta igång för vår skull, han lägger ner tid och arbete och jag personligen tycker inte att Nugget ska behöva betala för att vi ska ha tillgång till något så enastående som GULDFORUM.SE

OCh jag vet att skulle det bli ett överskott så ser Nugget till att det kommer oss alla tilll godo på ett eller annat vis! Är det verkligen någon som inte kan donera 10-20 kr/månad för att ni tror att den som håller detta igång ska bli rik på er?

Det finns även en BUTIK här på forumet med ett lager med T-shirts. Vem tror ni ligger ute med pengarna för det lagret?

Tack alla som donerat lite och till er som kommer, samt stor skam till den som tror att någon kommer att kunna pensionera sig på din 10:a

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Dalaklimpen

Då har man donerat en slant. Känns bra!
Allt som glimmar är guld

Pappagoran

Citat från: Blixten skrivet 12 Februari, 2014, 10:16:03
Halloj goa gubbar!:)

Fick mig en funderare här nu. Sa vi inte för ett tag sen att vi inte skulle ha pengar inblandat i forumet?

2:a frågan är vad pengarna ska gå till..alltså vad forumet skall göra med pengarna?

Det gällde väl mer förening och medlemmsavgift då? Detta handlar inte om det utan mer om att vi som vill hjälper till att betala kostnaderna för något vi vill ha och tycker om så inte Nugget behöver betala för vårat nöje!

Sudde(Stefan)

Månadens donation genomförd,lyfter denna tråd så ni som vill inte glömmer :)
Framåt framåt och.....ner.

Pappagoran

Citat från: Sudde(Stefan) skrivet 26 Februari, 2014, 00:29:01
Månadens donation genomförd,lyfter denna tråd så ni som vill inte glömmer :)

Har idag gjort dito! Kanske får vi en ny rapport av Nugget snart?

burris

50 spänn donerat. Det kommer mera framöver. 8)
Den som letar han söker.

Sudde(Stefan)

Skänkte en slant nu i löningstider och lyfter denna tråd så den inte glöms bort och för nya medlemmar, skänk en slant de som vill och har möjlighet :)
Framåt framåt och.....ner.

Roger

Skänkte en slant jag med :D

lingonben

skänker en slant. :)

newstream

Länge sedan den här tråden var synlig.

Var ute å fikade med några polare å tänkte ta en kanelbulle, men den hoppade jag över,
så då donerar jag den hit i stället  :P
Spade, ett undervärderat redskap.

HANNU

Citat från: newstream skrivet 02 November, 2014, 17:23:56
Länge sedan den här tråden var synlig.

Var ute å fikade med några polare å tänkte ta en kanelbulle, men den hoppade jag över,
så då donerar jag den hit i stället  :P
Bra gjort.
Stå på dig, annars gör nån annan det.