Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

MAJ träff , Guldforum.se

Startat av ultralasse (Lars Langö ), 19 Januari, 2014, 08:39:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

SkanDigger

Jeg vil gerne booke mig med ind på skolen, hvis det kan lade sig gøre :-)
Jeg kender ikke min arbejdsplan endnu, så jeg kan ikke sige om jeg kommer den 1 eller 2, men jeg betaler gerne for alle dagene.

Jeg kender jo ikke nogen af jer endnu, men har dyrket guldgravning i 1 - 1½ år og glæder mig til at møde jer.

mvh SkanDigger
No guts, No Glory!

Infaustus

Citat från: SkanDigger skrivet 10 Februari, 2014, 12:05:08
Jeg vil gerne booke mig med ind på skolen, hvis det kan lade sig gøre :-)
Jeg kender ikke min arbejdsplan endnu, så jeg kan ikke sige om jeg kommer den 1 eller 2, men jeg betaler gerne for alle dagene.

Jeg kender jo ikke nogen af jer endnu, men har dyrket guldgravning i 1 - 1½ år og glæder mig til at møde jer.

mvh SkanDigger

Du är välkommen,tror inte det är någon som bits där :) hade skälv tänkt att åka på träffen i Norge i Oppdal i maj utan att känna någon där men det verkar som jag måste åka på en kompis bröllop istället.
Go big or go home.

koolander(Mazi)

Hej!

Nu är Folkskolan bokad. Det har skett ändring i priset tydligen. Det kostar 500 kr/natt oberoende av antal personer. Alltså vi delar på 500 kr/natt bara.

Om det är någon som vill komma före 1:a maj så kan ni säga till mig så ser jag till det går att göra det. De kommer att ha majbrasa och fyrverkerier den 30:e så om någon e sugen så var vi så klart välkomna.

Vi får tillgång till duschen i skolan och även de utanför. Bastu finns på fredagen att använda.

Det här kommer att bli väldigt trevligt!

Andreas Andersson

Jag, Joakim och två andra har hyrt ett av vindskydden mellan 2 & 3 Maj. Är det några fler som gjort det?

Finns det någon med erfarenhet som vill gå in i gruvan. Isåfall skulle det vara kul om man kunde haka på in och släpa med sig lite grus och en och annan sten.
Fast man kanske måste ha en gruvfogde med sig. Någon som vet?
Aurum in venis

Pappagoran

Citat från: Andreas Andersson skrivet 11 Februari, 2014, 19:48:44
Jag, Joakim och två andra har hyrt ett av vindskydden mellan 2 & 3 Maj. Är det några fler som gjort det?

Finns det någon med erfarenhet som vill gå in i gruvan. Isåfall skulle det vara kul om man kunde haka på in och släpa med sig lite grus och en och annan sten.
Fast man kanske måste ha en gruvfogde med sig. Någon som vet?

Har bokat vindskydd från 30 april och framåt. Efter snart 30 års äktenskap och 5 barn vet jag vad mörka hål kan innebära! Jag håller mig numer i dagsljus och med vittnen som kan säga: - det var inte han!  Ska bli kul att träffa dig Pandaman igen, förlåt Andreas!
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

koolander(Mazi)

Pushar upp den här tråden så att ingen missar majträffen i Ädelfors.

Det finns fortfarande gott om platser i Folkskolan för övernattning.

Steely

Kan man plocka med sig sönerna (10och 7 år) på lite guldvaskaräventyr på ädelforsmötet... eller blir det bira och härja på natten så det blir lite för barnförbjudet?  ???

Pappagoran

Citat från: Steely skrivet 13 Februari, 2014, 22:36:07
Kan man plocka med sig sönerna (10och 7 år) på lite guldvaskaräventyr på ädelforsmötet... eller blir det bira och härja på natten så det blir lite för barnförbjudet?  ???

Detta är en sak som bara du själv kan svara på. Klart det blir bira, (brukar aldrig vara härj) men vad är barnförbjudet? Jag kan i varje fall lova att det blir inget naket då gamla guldgrävare sällan visar kroppen. Har dom inte kläder på sig står dom nergrävda till halsen!

Jag har träffat många i Ädelfors (tom i vindskydden) som haft barn med sig och det har bara varit positivt. Barn är barn och vi vuxna ska visa hänsyn och respekt! Hänsyn för att vi förmodas kunna och veta mer och respekt för att en vacker dag hittar dom det vi aldrig hittade.

Jag personligen ser inga problem med att ta med killarna.

Sudde(Stefan)

Jag kommer eventuellt ner med tjejen och hennes två kidds 9 och 12 år .
Hennes grabbs fråga var...finns det wifi?...... ::)

Så ta absolut med dina kidds :)
Framåt framåt och.....ner.

Pappagoran

Citat från: Sudde(Stefan) skrivet 13 Februari, 2014, 23:05:15
Jag kommer eventuellt ner med tjejen och hennes två kidds 9 och 12 år .
Hennes grabbs fråga var...finns det wifi?...... ::)

Så ta absolut med dina kidds :)

Det brukar finnas Wifi, vilken tur ;)

koolander(Mazi)

Det verkar börja bli några i skolan nu.

Alla ni som ska bo i huset skicka mig ett privat meddelande så jag har koll på vilka det blir och se om vi har plats för fler eller inte.

björn

Vad gäller för den här träffen, kostnad? måste man vara medlem nån mer stans?

Sitter i skrivande stund och planerar lite pappaledighet inför sommaren så kan hända att man får tid över o komma ifrån lite :)
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.

iller

Citat från: björn skrivet 16 Februari, 2014, 01:12:36
Vad gäller för den här träffen, kostnad? måste man vara medlem nån mer stans?

Sitter i skrivande stund och planerar lite pappaledighet inför sommaren så kan hända att man får tid över o komma ifrån lite :)
Nej behöver inte vara medlem nånstans