Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Vaska i Blekinge?

Startat av jejja, 30 Juli, 2018, 20:42:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jejja

Hej!

Helt ny här. Var och vaska de idag kleva gruva och blev helt såld och köpte mig precis en vaskare. Nu till mitt bekymmer. Jag bor i Blekinge och har ingen aning om det finns guld här. Enligt guldkartor finns det en plupp ovanför Mörrum. Men vet någon om det finns där?
Jag vet inte om kulturen är att inte avslöja sina bästa ställen men jag chansar och se om någon vill säga.

Mvh Jessica

Nugget

Sägs finnas guld i Mörrumsån, har dock inte varit där själv med flera jag pratat med har hittat smått.
Fortsätt uppströms så bör det bli grövre
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

jejja

Okej! Och det är helt ok att vaska utan tillstånd i den ån?

Eucitzen

Bara prova vaska hemmavid först; sådana kartor kan få en att bli hemmablind.

Dom prover - och guld - jag känner till ha hittats högt upp i inlandet vad gäller mörrumsån. (vetlanda?)
Jag minns även att jag spekulerade med en annan som bor i dina trakter (Nugget?) om Ronneby.
Tingsryd kan också vara värt ett besök.

Har vaskat nedanför Olofström några gånger utan resultat, för många många herrans år sedan.
Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.

Malle

Jag bor ju precis utanför Tingsryd, men har inte hittat något i närområdet. Det behöver ju inte innebära att det inte finns nåt. Har även testat i Mienån utan resultat. Har hört talas om nån som hittat lite i/utanför Fridafors, men jag har inte hittat nåt där heller. Synd att du inte åkte till Ädelfors när du ändå var så nära...

jejja

Ja. Jag var för snål för att betala 500kr på något jag inte visste om jag skulle tycka om. 😅

maxibazze (Max)

Har hört om minst fyra personer som hittat i Blekinge, bl.a i Mieån och Mörrum. Själv har jag hittat ett mikrokorn väster om Mörrum i Gallån, men så små korn finns typ överallt så har inte orkat undersöka mer. Jag tror på Blekinge, det finns guld, lycka till!

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

______ _          _          ______
|   ___   |         | |          |         \
|_____| |_____| |_____ |_____/

Yeti

Jag har hittat någon mikrokorn i Ronneby ån

Sent from my iPhone using Tapatalk
The Yeti