Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Camp Skäggwood

Startat av Gruvfogden, 09 Januari, 2015, 20:07:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Grävmaskinisten

Finns det någon saloon på Camp Skäggwood där man kan köpa kall smörgås?
Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

Gruvfogden

Vi har tingshus, stadshus, bastu, dass, torg, linbana och en kallkälla uppe vid campen. Lägg några pilsner i kallkällan så blir det bra ska du se ;)
Jag är uppe den 14:e igen.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Grävmaskinisten

Låter bra! Då syns vi ;)

Gruvfogden

En liten rapport från Camp Skäggwood.

Vi har från den 30/6 till den 3/7 byggt och fixat till lägret. Nu är bastu, kök, dass och ett rejält vindskydd vid lägerelden färdigt.
Utöver detta så har vår Landsfiskal färdigställt linbanan ner i ravinen, så nu blir det ganska så enkelt att få upp sina grejer.
Vädret är överlag bra. Någon enstaka skur ibland. Temperaturen håller sig över 20 på dagarna. Midnattssolen råder ännu så nätterna är ljusa.

I lördags tog Landsfiskalen den första pannan. En bra bit upp i slänten karvade han ihop lite material och la i pannan. 2 fina korn var resultatet. Inte illa för bara några liter material, dessutom på bara 10 cm djup.

Vi kan även meddela att vår kära forumsmedlem @DelsboPeter nu officiellt har fått titeln Brandmästare i Skäggwood. Trots att jag i filmen på FB säger att han är fanjunkare så är det Brandmästare han är (jag var nog lite... öh... "trött" när jag spelade in filmen).

Avslutar det hela med några bilder på skithus, kök och vindskydd.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Grävmaskinisten

Ser bra ut! Letar efter tält och kapell till min vw dubbelhytt, funderar på att sova på flaket men det lutar nog åt tält ändå.

Skickat från min SM-G388F via Tapatalk

Gruvfogden

När kommer du till Skäggwood och hur länge stannar du? Kan kanske ha plats till dig i Stadshuset.

Grävmaskinisten

Citat från: Gruvfogden skrivet 04 Juli, 2016, 15:23:43
När kommer du till Skäggwood och hur länge stannar du? Kan kanske ha plats till dig i Stadshuset.
låter ju förträffligt bara jag inte hamnar i tingshuset. Åker upp på Lördag planerar att åka till Petronellan Kolmio några dagar för att sedan i mitten på vecka 28 komma till Skäggwood och stanna till slutet av vecka 29.

Gruvfogden

Kollar på det, tror att det löser sig. Hojtar till när jag vet.

Grävmaskinisten

Citat från: Gruvfogden skrivet 04 Juli, 2016, 15:31:30
Kollar på det, tror att det löser sig. Hojtar till när jag vet.
Mycket tack!

Glimmer

Citat från: Gruvfogden skrivet 04 Juli, 2016, 15:13:35
En liten rapport från Camp Skäggwood.

Vi har från den 30/6 till den 3/7 byggt och fixat till lägret. Nu är bastu, kök, dass och ett rejält vindskydd vid lägerelden färdigt.
Utöver detta så har vår Landsfiskal färdigställt linbanan ner i ravinen, så nu blir det ganska så enkelt att få upp sina grejer.
Vädret är överlag bra. Någon enstaka skur ibland. Temperaturen håller sig över 20 på dagarna. Midnattssolen råder ännu så nätterna är ljusa.

I lördags tog Landsfiskalen den första pannan. En bra bit upp i slänten karvade han ihop lite material och la i pannan. 2 fina korn var resultatet. Inte illa för bara några liter material, dessutom på bara 10 cm djup.

Vi kan även meddela att vår kära forumsmedlem @DelsboPeter nu officiellt har fått titeln Brandmästare i Skäggwood. Trots att jag i filmen på FB säger att han är fanjunkare så är det Brandmästare han är (jag var nog lite... öh... "trött" när jag spelade in filmen).

Avslutar det hela med några bilder på skithus, kök och vindskydd.
Ser fram mot att få testa alla bekvämligheter på skäggwood om så där dryga 14 dagar,  men hur är det med wifi,  micro och möjligheten att titta på TV[emoji1]
Vi ses:-)
/Glimmer

Lillil

Wi-fi i skogen hahaha

newstream

Om lite mindre än 83 timmar så börjar färden mot Skäggwood [emoji2]
Spade, ett undervärderat redskap.

barasvartsand

Citat från: Lillil skrivet 04 Juli, 2016, 16:48:00
Wi-fi i skogen hahaha

Jag vart stationerad en tid i ödemarken Afghanistan och där hade vi om inte wifi så uppkoppling för att kunna vara sociala med dem där hemma, såsom ansiktsboken m.m. Så något måste ju finnas i de finska skogarna. brevduvor eller myggpost.