Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

svenska guldvaskarföreningen

Startat av vedboden, 11 Juni, 2015, 19:15:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Gruvfogden

Ja vad säger man??? Nästan ett år senare och hemsidan fungerar fortfarande inte korrekt. Flera sidor fattas. Informationen är inaktuell och rentav felaktigt i vissa fall.

Själv valde jag att inte förnya mitt medlemskap och jag ångrar mig inte. Denna sommaren är det ju den sista sommaren på Finlandsinmutningen. Något nytt alternativ har ju inte dykt upp. Föreningen har ju inte ens kvar sina inmutningar i Sverige.

Föreningen har haft över ett år på sig att göra om och göra rätt. Ett flertal personer har anmält sitt intresse för att hjälpa till och styra upp det, men utan att styrelsen (läs ordföranden) har tagit tag i det.

Känns inte så värst intressant med SGF längre för min del.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Guldbob

Jag har just reagerat på samma saker, inte fått någon info om vad som hände på årsmötet ännu.
Har inte heller sett någon uppföljningsinformation från tidigare årsmöte ellar annat.
Kanske dags att byta ut hela styrelsen och få in nytt yngre friskt Akitvt blod. Eller möjligen avveckla föreningen.
Just nu käns det som att den ligger i träda.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

olauser

De ä ju tråkigt för oss nybörjare som vill suga i sej andra erfarnas kunskaper på träffarna vid inmutningarna. Känns lite som att man få freestyla framöver . Men får säga att de finns väldigt mycke info, å kunskap som delas ut här på guldforum [emoji3]

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Gruvfogden

Citat från: olauser skrivet 15 April, 2016, 16:51:49
De ä ju tråkigt för oss nybörjare som vill suga i sej andra erfarnas kunskaper på träffarna vid inmutningarna. Känns lite som att man få freestyla framöver . Men får säga att de finns väldigt mycke info, å kunskap som delas ut här på guldforum [emoji3]

Jo nog är det tråkigt. Men med en ordförande som anser att makt och härskartekniker är prioritet över föreningens bästa så blir det tyvärr så. Men varför inte hänga med till majträffen? Eller häng på mig när jag drar norrut. Det finns plats i bilen :)
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

olauser

Maj träffen missar ja , men norr kan de bli. Väldigt sugen på de. Ja är ju halvvägs vid stugan. Då ä de ju bara ett stenkast på 35 mil kvar. [emoji3]

Pappagoran

Jag tror inte mycket kommer i närheten av Guldforum när det gäller kunskap, information och att dela med sig.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

GuldUgglan

Citat från: Pappagoran skrivet 15 April, 2016, 17:37:20

Jag tror inte mycket kommer i närheten av Guldforum när det gäller kunskap, information och att dela med sig.

Mycket bättre än facebook hoppas jag  :D

Min åsikt angående föreningen är att det är tråkigt att det inte fungerar. Jag har inte varit medlem men haft intentionen att bli. Ordförande brukar ju väljas för ett års tid, och funkar det dåligt så borde ju medlemmarna välja en ny. Men då måste man ju besöka årsmötet och säga sitt ord. Även om valberedningen har ett förslag så är det ju inte fel att komma med egna.  Brukar ju inte behövas så många röster för att förändra då årsmötena ofta inte är så välbesökta. En förening är ju en förening och då är det ju medlemmarna som ska bestämma.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Pappagoran

Citat från: GuldUgglan skrivet 15 April, 2016, 17:52:48

Min åsikt angående föreningen är att det är tråkigt att det inte fungerar. Jag har inte varit medlem men haft intentionen att bli. Ordförande brukar ju väljas för ett års tid, och funkar det dåligt så borde ju medlemmarna välja en ny. Men då måste man ju besöka årsmötet och säga sitt ord. Även om valberedningen har ett förslag så är det ju inte fel att komma med egna.  Brukar ju inte behövas så många röster för att förändra då årsmötena ofta inte är så välbesökta. En förening är ju en förening och då är det ju medlemmarna som ska bestämma.

Du har helt rätt @GuldUgglan Men när det blir återval gång på gång innebär det att ingen vill göra något. Och tyvärr i detta fall inte ordföranden heller.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

GuldUgglan

Citat från: Pappagoran skrivet 15 April, 2016, 17:59:23
Citat från: GuldUgglan skrivet 15 April, 2016, 17:52:48

Du har helt rätt @GuldUgglan Men när det blir återval gång på gång innebär det att ingen vill göra något. Och tyvärr i detta fall inte ordföranden heller.

Det är ju det som är det svåra i alla föreningar,  att hitta folk som vill jobba med styrelseuppdrag.
Man måste ju ha lite driv för att det skall bli ett bra resultat.
Nuförtiden är det ofta svårt att locka in yngre i föreningarna då det finns så mycket annat som känns viktigare för dem...... *host*Faceb*host*
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Gruvfogden

Problemet i denna förening är att jag påtalade brister i ordförandeskapet och det hela resulterade i att ordföranden tog med sig 25 inaktiva vänner i föreningen så att de röstade på honom. Det är verkligen inte att se till föreningens bästa. Det handlar bara om makt.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Grävmaskinisten

Vågar man flika in med ett citat: Man e som man e, det är tur att man inte blev som en skulle! Det är alltid svårt och ta dig an ett uppdrag om det inte finns intresserade medlemmar men det är lika svårt som medlem att välja ordförande eller styrelse  om inte medlemmarna vågar att utse någon ny!!!!
Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

iller

Det "roliga" i kråksången var ju att jag erbjöd mig att fixa hemsidan förra eller om det var förrförra årsmötet men nope det gick inte för sig.. hade de accepterat hade de haft en ny hemsida på en vecka eller två som dessutom hade sett avsevärt snyggare ut än den nuvarande 90tals sidan. Och det hade jag gjort gratis eller ok kanske ett års medlemsskap.. men nej nu vill jag ha 10 papp om de ska ha min hjälp :)

Bothner(Kenneth)

Det kanske är förlegat med en förening på det "gamla" sättet? Vi skulle kunna ha förening inom forumet. Det finns tillräckligt bra, drivna, kunniga och många medlemmar för att det skulle fungera. Bara tanken på den direktdemokrati som man skulle kunna ha i olika frågor genom omröstningar på nätet är suverän! Sen om det stämmer med föreningslagstiftning är en annan femma. Medlemmarna är också så geografiskt utspridda att årsmöten mm blir svåra att få andra än kärnan att åka till. Det blir ju regionvisa evenemang som alltid lockar de som inte vill åka längre sträckor.