Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Vad är detta för något?

Startat av caperseven, 15 September, 2014, 23:56:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

ulzaka

Citat från: GuldUgglan skrivet 26 Januari, 2016, 01:05:38
Citat från: ulzaka skrivet 25 Januari, 2016, 18:18:17
Ser ut som kvarts, det gröna kan troligen vara prasiolite

Så du har ändrat dig. Tidigare skrev du ju att det var fältspat..
Mjölkkvarts är ju helt vit, behöver alltså inte vara genomskinnligt.

Jo, de va en felbedömning utöver den kunskap jag hade då, nu har jag mycket bättre kunskap, sånt händer när man övar på fritiden Och studerar, nu har jag ju kört kurser I en mycket hög kunskap, 120 hp på högskola, kunskap läser man sig till, inte något man vet första dagen, men ja tror att du redan visste detta. Förstår dock inte vad för svar du förväntat dig.. Men men, hade du svarat rätt då så ska du vara mycket nöjd över dig själv. Som du ser på det material jag använde mig av, vilket är dåligt I almänhet så kan du nog lista ut vad som gick fel. Saken är att man kan alltid försöka hjälpa, sen kan det va fel efter det. Jag ser att du inte gav något svar alls
Ha det bra

GuldUgglan

Jag brukar skriva när jag tycker jag kan tillföra något. Här finns ju redan bra svar tycker jag.
Allt blir ju kvalificerade gissningar oftast, då bilder är svårt att tyda.

Jag är ju inget proffs, men inte ens geologerna som har som jobb att analysera stuffer är överens alltid. Det har förekommit mer än en gång att jag fått olika svar på analyser beroende på vilken geolog som granskat stuffen under mineraljakten.
Men har man intressset så kommer nog kunskaperna sedan även för en amatör som jag.
Bra jobbat.
Hoppas du inte tog illa upp @ulzaka jag menade inget illa, ville bara uppmärksamma dig på att du svarat annorlunda en gång tidigare. Trodde du missat det.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Eucitzen

Citat från: ulzaka skrivet 25 Januari, 2016, 22:43:45
Ja, jag förstod det efteråt, är du en geolog? Du verkar veta mycket inom ämnet

Nix, en "amatör geolog", ingen geolog utbildning. Bara tagit några geologi kurser på universitet.

Men har jobbat med prospektering yrkesmässigt - lärde mig massor.
Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.