Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Fick ett ryck och beställde från Gold Hog

Startat av Lucky Swede, 05 Februari, 2014, 15:03:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Lucky Swede

Citat från: johanssonsan skrivet 06 Februari, 2014, 11:56:17
För effektiv dredging behöver du komma upp i kring 4kg tryck i munstycket. Ställ gärna frågan till GoldHoggen vad han anser är bra för just dredging. Förvånar mig att det rekommenderas så pass mycket vatten till en 30cm ränna.
Frågan är skickad till GoldHog.
Minsta flöde i rännan enligt dom är 6500 GP/H ca: 25.000l/t
Blixtsnabbt svar kom:
I am sending your question to Mike and he will be able to give you a better answer about your question regarding which pump is best. Thanks, I'm glad to hear your Viper arrived so quickly!

-Tina
http://www.goldhog.com
Gold Hog | Facebook   

Lucky Swede

If you want to dredge, then go with the high pressure pump.
GPH doesn't help when dredging, it's the PSI.
Mike

Saken klar då får det bli Honda WH 20
Tack Johanssonsan du har koll.

Guld kostar  ;)

Lucky Swede

Pumpen och lite gräv verktyg har kommit, snart dax för att testa Highbankern.
Guldfeber av det fina vädret. Någon som vet var man kan testa grejorna i helgen? SGF:s inmutningar eller Ädelforsen?

HANNU

Vilken arsenal. Hade inte du en smultronställe där du hittade. Vad har du i rännan.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Lucky Swede

Citat från: HANNU-unnah skrivet 06 Mars, 2014, 15:49:14
Vilken arsenal. Hade inte du en smultronställe där du hittade. Vad har du i rännan.
Goldhog matta i rännan och vattenlöst på smultronstället blir väl att testa något av SGF´s inmutningar någon som har varit där nyligen?
Är det som här i Stockholmstrakten så är det inga problem  8)

iller

Ta med dig vatten och kör recycling vatten system :D

HANNU

Citat från: iller skrivet 06 Mars, 2014, 18:52:35

Eller hämta material och kör hemma

iller

Citat från: HANNU-unnah skrivet 06 Mars, 2014, 19:22:30

Då kan man ju dock inte köra lika mycket material eller ja kan o kan men blir jobbigare.

Lucky Swede

Citat från: iller skrivet 06 Mars, 2014, 19:31:33
Citat från: HANNU-unnah skrivet 06 Mars, 2014, 19:22:30

Då kan man ju dock inte köra lika mycket material eller ja kan o kan men blir jobbigare.

I första hand är jag ute efter att testa grejorna och se att allt är till belåtenhet inför vårens och sommarens äventyr  8)

BASSO

Jag har vad som närmast kan beskrivas som en klon av en viper ränna. Har gjort lite modifikationer sedan köpet av goldrush med bla en "reversed ramp riffle", samt en annan special lösning. Vid helgens tester fann jag att ca 30% av guldet satt i den övre mattan/mossan. Hade varit intressant att jämföra med äkta varan, så om du orkar någongång kan du göra jämförelse mellan mängden i mossan och i mattorna?
Mvh basso.
Guld finns överallt det gäller bara att hitta det...

Lucky Swede

Citat från: BASSO skrivet 31 Mars, 2014, 08:04:59
Jag har vad som närmast kan beskrivas som en klon av en viper ränna. Har gjort lite modifikationer sedan köpet av goldrush med bla en "reversed ramp riffle", samt en annan special lösning. Vid helgens tester fann jag att ca 30% av guldet satt i den övre mattan/mossan. Hade varit intressant att jämföra med äkta varan, så om du orkar någongång kan du göra jämförelse mellan mängden i mossan och i mattorna?
Mvh basso.
Absolut Basso ska kolla det.
Vi syns väl annars ute på fältet Ädelfors kanske tänke åka ner den 1 eller 2 maj :D

HANNU

Citat från: Lucky Swede skrivet 06 Mars, 2014, 14:24:42
Guldfeber av det fina vädret. Någon som vet var man kan testa grejorna i helgen? SGF:s inmutningar eller Ädelforsen?

Var köpte du pumpen ifrån @Lucky Swede

Lucky Swede

Citat från: HANNU skrivet 07 Januari, 2015, 06:51:10
Citat från: Lucky Swede skrivet 06 Mars, 2014, 14:24:42

Var köpte du pumpen ifrån @Lucky Swede
Hej Hannu,
Jag köpte pumpen hos Nima.
Nimaab.se (Swedol).
Hälsning
André