Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Storebror har fått ny matta

Startat av Pappagoran, 11 September, 2013, 17:55:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

Storebror är lite mindre avundsjuk i kväll då han fått en ny matta. Han vill också tacka Fogden som hjälpte pappagoran med detta.
Samtidigt undrar han om gubben har lagt dom rätt.  ur br ur br ur br ? Han är också lovad att snart få egna ben att stå på.

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Gruvfogden

Jo då de ligger bra i den ordningen.  Bara v-ribben ligger först så det hinner bli fart på vattnet.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Dejamm

Jag ser du har installerat galler i rummet... Är det för att skydda allt guld som rännan kommer att producera  =)

Ser fint ut. Kräver väl inte mega mycket vatten kan jag tro?

Pappagoran

Citat från: Gruvfogden skrivet 11 September, 2013, 19:51:28
Jo då de ligger bra i den ordningen.  Bara v-ribben ligger först så det hinner bli fart på vattnet.

Tack Fogden, då kan jag limma dom ordentligt.

Citat från: Dejamm skrivet 11 September, 2013, 20:13:26
Jag ser du har installerat galler i rummet... Är det för att skydda allt guld som rännan kommer att producera  =)

Ser fint ut. Kräver väl inte mega mycket vatten kan jag tro?

Återstår att se men vatten går alltid att lösa!

Citat från: Dejamm skrivet 11 September, 2013, 20:13:26
Jag ser du har installerat galler i rummet... Är det för att skydda allt guld som rännan kommer att producera  =)

Japp, min version av Fort Knox  :)
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Dejamm

Antar att du meddelar hur den funkar. Alltid kul att läsa om andras grunkor.

skånegrävarna

Nya ben, var det inte storebroren som fick skånebenen?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2


Pappagoran

Nej men jag gör nog något som bröderna får dela på  :)
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Hanz0n


Vad har du för bredd på rännan ??

Pappagoran

Citat från: Hanz0n skrivet 10 Oktober, 2013, 08:50:29

Vad har du för bredd på rännan ??

Den är 21 cm bred.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Hanz0n

tackar, då blev det små bitar matta över från Gold Hog mattorna då ?

Funderar på o göra en ränna till men försöker tänka på vad man får ut av mattor mm ,
dom var 91x15cm eller något ?

Infaustus

Citat från: Hanz0n skrivet 10 Oktober, 2013, 10:14:52
tackar, då blev det små bitar matta över från Gold Hog mattorna då ?

Funderar på o göra en ränna till men försöker tänka på vad man får ut av mattor mm ,
dom var 91x15cm eller något ?

Ja det stämmer, räkna på 90cm så har du 5mm i var ände att skära dom raka på.

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk now Free

Go big or go home.

Powered by SMFPacks Ads Manager Mod