Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Here we go again. En timme i affären blev en halv dag ....

Startat av Pappagoran, 27 Augusti, 2013, 21:21:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

Nedanstående kanske inte roar många men för att vara riktigt ärlig så roade det inte mig heller!

Morgonen börjar med ett vasst finger inpetat mellan revbenen och lite i halvdvala hör jag "du måste gå upp nu. VADÅ mumlar jag och draken (förlåt frugan) säger att det var ju idag vi skulle åka och handla. Men va faaan, inte så här dags säger jag och tillfogar att jag har lite annat att göra i dag. Men det visade sig att det var NU det skulle ske och hon den köpglade säger att det tar bara en timme (jo jag vet sa jag med lite underhållen ironi i mumlandet) Här kom nog även svaret till att jag hade haft så svårt att sova då jag förmodligen helt undermedvetet haft orden "handla och affär" i huvudet sen dagen innan.  Men men, bara upp och göra morgonbehoven, ut med hunden medan kaffet blir klart och trycka i sig en låda valium då man redan vet hur den här dagen kommer att bli.

En sak jag länge (under många år) funderat på är varför spiller man tid på att skiva en inköpslista när den sen visar sig vara helt utan användning? Vi kommer in till den stora staden och till den stora affären så djäkla tidigt att vi får stå och vänta i säker 10 minuter innan dom öppnar och redan här börjar jag känna en viss ångest. Dörrarna öppnas och vi kommer in med en kundvagn typ släpkärra på 2 ton. Då 30 minuter av timmen gått och vi bara kommit ca 20 meter innanför grindarna och vagnen redan är halvfylld (utan att listan ens kommit fram) säger jag att jag måste åka till andra änden av stan och uträtta lite "viktiga"saker".  Åk du säger hon som håller affären vid liv. Efter lite mer än en timme kommer jag tillbaka och "What the fuck" Hon, den,  saken, draken m m yrar fortfarande runt och letar efter allt som ingen behöver. Kan säga utan ljuga att det tog en timme till. ;(

För att återkomma till detta med inköpslista så är alltid hemresan det värsta för det är då man under 40 minuter hela tiden får höra "djävlar" satan" "skit också" jag glömde att köpa! Hade man nu inte varit en sån mes som mig kanske man hade frågat, VAD har dom där som du INTE KÖPT? Man kanske ska tuffa till sig lite eller skaffa fler mycket "viktigare" saker att göra?

Ja, den var en annan dag i pappagorans värld men i morgon drar han till skogs, utan drakar, kundvagnar och annat onödigt!
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Bengan

Du glömde köpa grus på Bauhaus !!!

Pappagoran

Men Bengan då, skulle jag glömma? Nää du, det ligger allt en säck i källaren. Det var en av de "viktiga" sakerna jag skulle göra  :)
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Blixten

Haha!:) Känner igen det där köpbehovet hos kvinnor! Är alltid en likadan pest å pina att följa med och handla!!

Annat är det när vi grabbar ska handla..man vet exakt vad man skall ha..och sen ut ur affärhelvetet! 5 min max!:)
Gräv gräv och åter gräv