Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Dagens "Ditt och Datt"

Startat av Pappagoran, 16 Augusti, 2013, 21:40:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

Då man inte har något guld att presentera får man väl hålla sig här under kategorin "Ditt och Datt"

Dagens 5-timmars skogsrunda gick ganska bra tycker jag och en hel del gult blev det i dag också. Dock var inte det sällskap jag såg så tillalande. Kände att det luktade gris och tänkte att det är inte möjligt. Lyfte på ena armen och nosade i armhålan och nej (ingen angenäm doft) det luktade inte gris. Stax därpå såg jag upphovet till lukten. En stor djäkla vildgris! Huu och oj oj, här är det bäst att vara försiktig tänkte jag (väldigt tyst) för man man vill inte gärna gå i konflikt med en vildgris. Stog nog bakom ett träd i säkert 5 minuter innan besten behagade röra sig. Stog så tyst och förfärad att jag inte ens kom på tanken att ta ett riktigt svinigt foto. Så även en liten behaglig skogstur kan uppbringa väldigt mycket adrenalin. Men är man skogstokig så är man! Skulle jag vara skogstokig? Ja enligt min familj är jag tydligen det. Försökte tala om att i uttrycket "skogstokig" finns många tolkningar. Sonen sa att det vet jag och du lever upp till alla och förmodligen även dom som inte än är bekräftade! Frugan säger inget, tittar bara på mig med ett uppgivet uttryck. Dottern (den yngsta) som varit med och hört disskusionen säger: Men daa.... Men svamp äter ni säger jag och får en otrolig respons av alla tre samtidigt, Nääääää!

Nåja, jag borde lärt mig att hålla mitt för mig och inte tro att det roar den som inte ens kan gå och skita utan att ha mobilen i handen.
Men i morgon är en ny dag och vi får se vad den "skogstokige" hittar på.

Som avslutning: Skillnaden mellan teori och verklighet är större i verkligheten än i teorin.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

evabenke

Inte alltid självklart att ligga i fas med de närmaste...
Man får försöka så gått det går...
Imorgon ska Eva & jag gå våran höstliga svamprunda, hoppas att vi slipper "svinerier" :)

Ps. Hellre en skogstokig i skogen än 10 stadsbor på logen ;)
Den som gräver får se.