Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Tratt/materialyta till eldorado

Startat av skånegrävarna, 18 Juni, 2013, 18:18:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

skånegrävarna

Någon timme extra på jobbet ^^ är jag rätt på det?

Skickat från min Tardis via Tapatalk 2

goldrush

gjorde lika dant till min ränna men det blev inte bra man får en koncentrerad tryck i mitten av rännan precis i början och svårt att få fint flöde första biten,

gör istället som basso (på forumet) accelerera upp farten med kon liknande tratt så får du ett fint flöde över hela rännan

annars ser skitbra ut

skånegrävarna

Är den inte konliknande?

goldrush

skånegrävarna

Aah, det kan ju vara tråkigt... får prova med en "broms", typ boomerbox(om det är det jag tror det är)

iller

Tycker det är lite fusk att du har det jobb du har :P

skånegrävarna

Hehe, vissa har det bra. Du har i och flr sig mer vasktid än mig

ultralasse (Lars Langö )

håller med. ska justera min så den blir mer "tratt". Hade konstigt flöde första 25cm med många virvlar  i mitten och mot sidan .
Ska "tratta" ca 30-40 cm med en bredd på 90cm ner till 30 cm med en mjuk trattform, avsluta med 30 cm rak innan rännan så den hinner lugna ner sig.

:P
Tiga är silver  -vaska är guld :)
kultakuume nousee !!!

BASSO

Testa att lägga i en remsa astro turf eller kopia, ska tydligen jämna ut flödet och minska virvlarna ganska bra. Obs guld kan/kommer att fastna i den så glöm inte att tömma den också.
Guld finns överallt det gäller bara att hitta det...

skånegrävarna

Hmm, ska prova en liten idé ikväll. Får se om det blir vettigt, återkommer med bild

Nugget

Citat från: BASSO skrivet 19 Juni, 2013, 07:25:13
Testa att lägga i en remsa astro turf eller kopia, ska tydligen jämna ut flödet och minska virvlarna ganska bra. Obs guld kan/kommer att fastna i den så glöm inte att tömma den också.

Ja, Basso är inne på en bra sak. Har själv provat att lägga "turf" ovanpå som ett lock, det funkade sådär. Vattnet är starkast i mitten vid botten så jag satt en "klack" av träribba tvärs över och spikade fast "turf" ovan på. Det kan du oxå prova...  :D
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

skånegrävarna

Slarvat ihop ett tillägg för att hindra virvlarna.

Tankar?

Nugget

Kan gå, prova och rapportera.... vi vill också veta om det funkar  ;D
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.