Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Fluidiserande & självklassificerande ränna

Startat av niklas.osterberg, 13 Juni, 2013, 22:13:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

niklas.osterberg

Hejsan. Jag tänkte visa upp sommarens stora hopp. Har bara används en gång och jag fick då inget guld. Men den såg ut att fungera väl! Otroligt skönt att slippa sikta massa hinkar med sand! Inte bästa valet av material, men man måste testa med det man enkelt kunde få tag i!

ultralasse (Lars Langö )

Ser nice ut. Home made is the shit. Hoppas det funkar fullt ut.
Tiga är silver  -vaska är guld :)
kultakuume nousee !!!

Eucitzen

Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.

BASSO

Looking good :P. Hur mycket koncentrat får du i fällan? Jag har testat och klurat lite på fluidbed, för egen del tyckte jag att systemet var för känsligt och svårbyggt. Hoppas du hittat rätt kombo mellan fälla, hål i tuberna, nät och vattenfart annars är det svårt att få microt att stanna kvar. Om du inte har guldförande grus, testa att ta några blysänken och banka, klipp och kläm till olika storlek och form, detta bör ge en indikation om grejorna funkar. Mvh basso
Guld finns överallt det gäller bara att hitta det...

niklas.osterberg

När jag körde rännan enligt bilden nedan så upplevde jag att vattenflödet kan ha varit lite för högt i boxen. Nästa gång om förhållandena är liknande ska jag prova strypa rören lite. Även lite blybitar måste jag testa!

johanssonsan

Härligt. Ser bra ut på bilden. Denna typ av sluice kräver mycket vatten. Kolla om du kan få tag på en hagelpatron, fågelhagel, en 6:a? och blanda i ett antal hagel i materialet. Några sönderklippta lufgevärskulor går också bra. Haglen kvar och sanden borta så är du hemma. Keep up the good work och gärna mer bilder. 8)