Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Sgu provhål ?

Startat av thymalus, 24 Juni, 2018, 10:12:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

thymalus

Följde kartan som jag beställt, hittade dom här manuellt grävda hålen, undrar om det är deras provgropar! Eller gräver dom igen sina "hål" efter sig ?

cairde

Hej, jag tror inte att det är SGUs hål. För det första så behöver de bara ett par gram material från ca 80 cm och det där ser ut att vara för stora hål för det. För det andra lade de ner karteringsverksamheten för skitlänge sedan och de övre ser lite för nygrävt ut för det. Dessutom räknar jag med att de gräver igen gropen efter sig. Jag har aldrig sett någon som jag kunnat tolka som en SGU-grop iaf.

Jag kan tänka mig att det kanske är gamla varggropar? Eller om det är så att du är på plats av förekommen anledning så kanske det är en annan prospektör som också sett ett bra mätvärde och varit där och grävt innan dig?

BASSO

Hejsan thymalus, vad får dig att tro att det är manuellt grävda gropar?  Jag tycker det ser "djurgrävt" ut. Finns det Björn i dina trakter tror jag det är grävaren, annars som nämnts varg.
Hittade du något guld i gruset då?
Mvh Basso
Guld finns överallt det gäller bara att hitta det...

GuldUgglan

Jag har sett uppgifter i rapporter från SGUs guldundersökningar på 50 och 60 liter siktat material.
Visst blir det en liten grop men att idag "råka hitta" dem i naturen är nog inte lätt. Det ska vara en stor slump isåfall.
Betydligt fler liknande gropar har nog uppkommit på andra sätt också.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

thymalus

meeen inte björn, jag gillar inte dom, och det finns massor av dom här uppe =D,  jag tog 2 st 10 liters hinkar ur båda hålen, men jag hittade inget =(