Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Goldhog mattor

Startat av Pappagoran, 10 Maj, 2013, 19:52:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

I min trakter har vi väldigt dåligt flyt på vattnet. VAD kan vara den bäste inredningen
i rännan? Guldströms Eldorado eller Goldhog matta "Razorback" eller en kombination
av bägge? HJÄLP!
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Nugget

Guldströms Eldorado funkar bra om du klassifiserar allt väldigt bra. Den andra vet jag inte mycket om än det du kan finna på nättet eller fråga någon som kört bägge.
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

goldrush

kör UR mattan den tar det mesta

eller som jag skall köra i min highbanker

2st UR, 2st scrubber, 2st razorback, 1st scrubber, 1st razorback och slutligen 1st UR bör ta det mesta

Gruvfogden

Gold Hog mattorna vill ha väldigt högt flöde. Så högt att man tror att guldet ska spolas ur plus lite till.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

energyswe

Ingen pump eller något så du kan fixa fram lite flöde?

HANNU

Hur sätter man Gold Hog mattorna fast i rännan.  :-\
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Dejamm

fråga Fogden vet ja. Han säljer ju dem.

HANNU

Citat från: Dejamm skrivet 14 Oktober, 2013, 06:49:06
fråga Fogden vet ja. Han säljer ju dem.
Jag vet, Fogden kommer säkert att svara, men frågar öppet. Kan vara flera som vill veta

Dejamm

Infaustus

Svarar ist för fogden,han har jobb upp över huvudet nu,man kan göra på olika sätt med fastsättningen, i as bankern sitter det 3 skruvar med bricka som håller mattan i överkant,har man skurit mattan noga så den sitter tight i rännan kan man nog bara ha en plåt "läpp" som sticker över någon cm så inte vattnet kommer under och lyfter den.
Go big or go home.

HANNU

OK, man får vara lite uppfinningsrik. Läppen är säkert bra lösning

Hanz0n

goldhog själva tipsar på youtube om det oxå, har inte direkt länk till det klippet kvar, men sök på dom på tuben så hittar du..

Infaustus

Får man en bit över i längd så man måste skära av en bit  så kan man skruva den remsan först och använda den bitens han koppling att skjuta in mattan mot så behöver man inte plåtläppen men det är ju bara om man får lite över.man vill ju inte offra en bit om man inte har förmycket  mattor.

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk now Free

Go big or go home.