Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Nu ännu nyare ejektor

Startat av Adde Stensfors, 19 Juni, 2017, 19:00:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Adde Stensfors

Efter dagens test inser jag att jag behöver inte fundera mera när det gäller ejektorer i alla fall
..   
i del två hade jag lyckats få munstycket helt rätt, funkade skrämmande bra...   

Gruvfogden

Ser riktigt bra ut :)

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

iller

Ser då riktigt fint ut. Vad har du för vinkel innuti jeten? 11 grader eller mer?

Adde Stensfors

Ärligt talat har inte mätt.. vinkeln blev till som resultat av lite experimenterande men den bör ligga däromkring...

iller

Citat från: Adde Stensfors skrivet 20 Juni, 2017, 12:07:19
Ärligt talat har inte mätt.. vinkeln blev till som resultat av lite experimenterande men den bör ligga däromkring...

Okej, har läst alltifrån 11-15 grader beroende på lite olika egenskaper i storlek osv tror jag.

Näste del i projektet blir att göra den inställningsbar ;)

GuldUgglan

Jag har haft lite funderingar att bygga om en fogfighter (dimstrålrör inom räddningstjänsten) till nått vettigt.
Där kan man ställa om vattenstrålen från helt sluten stråle till en bred vattendimma, bara genom att vrida på strålröret.
Den levererar 300 lit/min i helt öppet läge.
Kan användas bland annat för att suga ut rök genom ett fönster med ejektorverkan. Stå i fönsteröppningen och spola utåt med stråle som precis täcker fönsterbredden. Jäkligt effektivt.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

iller

Citat från: GuldUgglan skrivet 20 Juni, 2017, 15:53:30
Jag har haft lite funderingar att bygga om en fogfighter (dimstrålrör inom räddningstjänsten) till nått vettigt.
Där kan man ställa om vattenstrålen från helt sluten stråle till en bred vattendimma, bara genom att vrida på strålröret.
Den levererar 300 lit/min i helt öppet läge.
Kan användas bland annat för att suga ut rök genom ett fönster med ejektorverkan. Stå i fönsteröppningen och spola utåt med stråle som precis täcker fönsterbredden. Jäkligt effektivt.

hehe nice :D Det jag menade var mer röret som suger, om man kan föra det fram och tillbaks kan man ändra effekten typ.

Som denna

Adde Stensfors

Ja, givetvis kan man ändra öppningen i munstycket så att man kan anpassa ejektorn till olika pumpar..

iller

Citat från: Adde Stensfors skrivet 21 Juni, 2017, 16:31:58
Ja, givetvis kan man ändra öppningen i munstycket så att man kan anpassa ejektorn till olika pumpar..

cool :)