Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

manick/ Bygge

Startat av Jonas Ödestad, 12 april, 2017, 17:45:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Ödestad

Men printer har bar tillgång på 230×170×230 så de va så ja fick dela på 3d ritningen, men tratten är nog runt 200mm konat  ner till 120 tror ja har inte måttet i huvudet nu.
En men meningen med den maskinen är ju att den ska va lätt o ta med i bilen o köra på en halv stor 12v pump för vattnet är inga problem bara de inte blir för bra flöde. För mycket vatten  så spolar ja bort Micro o lite större korn så de är en balans gång till en liten mobil centrifug.
3d skrivaren makerbot, bästa vän innan ja går ut till ån med rännan:)

Swinhufvud

Citat från: Jonas Ödestad skrivet 04 maj, 2017, 10:33:34
Men printer har bar tillgång på 230×170×230 så de va så ja fick dela på 3d ritningen, men tratten är nog runt 200mm konat  ner till 120 tror ja har inte måttet i huvudet nu.
En men meningen med den maskinen är ju att den ska va lätt o ta med i bilen o köra på en halv stor 12v pump för vattnet är inga problem bara de inte blir för bra flöde. För mycket vatten  så spolar ja bort Micro o lite större korn så de är en balans gång till en liten mobil centrifug.

ok, så då borde ju kunna skriva ut den i ett stycke?
När du är nöjd med designen föreslår jag Nylon. Sjukt starkt, dock jobbigt att printa med.
" - Det krävs ett helt nyss sätt att tänka på för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka " Albert Einstein

Jonas Ödestad

#15
Jo de går men de men min andra printer min dyra makerbot, men den är begagnad o fick någon kortis på på mordekortet så den får va på gålvet tills ja får köpt ett nytt för 5 - 6 tusen lax. Nylon har ja ingen erfarenhet av har hört de ska vara krogligt att jobba med o tar tid att lära sig att skriva med. Har ju erfarenhet av att köper man dårligt plast från små märken 3dprima så har man ett de inte lätt med raft o support som ska av sen när objektet är färdig skrivet. Så ja köper bara från colorfab bland de bästa på på plasten på marknaden.
Skriver ut annars rätt mycket i PETG men ska prova samma nu till colorfabs egna flexplast. De matrialet är rätt intressant om man ska testa att göra sin egen rifel matta matrialet blir ju som lite hårdare en att böja vanliga gummi band o de kan man ju likna och göra sina "egna " goldhog mattor.😊
3d skrivaren makerbot, bästa vän innan ja går ut till ån med rännan:)

Jonas Ödestad

#16
Här kommer en bild från helgens strapats.  :D
BASSO och nugget, de va ju från två hinkar😊
3d skrivaren makerbot, bästa vän innan ja går ut till ån med rännan:)

Jonas Ödestad

Tänkt släng in lite mer bilder som ja tog idag och är nästan helt klar med min centrifug. Så de blir nog en ny test run i veckan med den nya tvättboxen.  :D
3d skrivaren makerbot, bästa vän innan ja går ut till ån med rännan:)

Jonas Ödestad

Nu har jag testat min centrifug. O den funkar bra med en lite mindre pump ja ska testa senare med. Fick ingen som kunde  filma mig ikväll så de får bli lite bilder så länge. :))
3d skrivaren makerbot, bästa vän innan ja går ut till ån med rännan:)

Jonas Ödestad

Nu så är det en video på min Centrifug som jag är nöjd med. :))
https://youtu.be/nyWpcG5fa_s

och del 2
https://youtu.be/FPAp0owMSgQ
3d skrivaren makerbot, bästa vän innan ja går ut till ån med rännan:)

wkstrm

Grymt!
Vad har den för kapacitet tror du? Hur mycket kan man köra innan tömning osv?

Jonas Ödestad

Den har nog bra utrymme i skålen  så kan nog köra en bra stund men de tar bara 3 min o tömma skålen o köra igen. De som rinner ner till botten ligger kvar där om inte flödet är för kraftigt men de va bara några Micro kon jag hittade där när jag kållade efter filmen jag gjorde. Så ska ta med den till ädelost snart innan ja planerar att åka upp till skäggwood i juli. :))
3d skrivaren makerbot, bästa vän innan ja går ut till ån med rännan:)

wkstrm

Ah. Frän maskin måste jag säga!

Själv ska jag försöka hitta någon bäck/å/flod/älv/mark/håla där det finns guld till att börja med! :D

Ädelost borde man åka till någon gång, kan vara en bra lärdom kanske!

Jonas Ödestad

Jo det är alltid lika trevligt i Ädelfors 3 gånger jag har varigt där. Lugnt o trevligt och så får man alltid lära sig något nytt.😊
Kan hända jag åker dit slutet av helgen.
3d skrivaren makerbot, bästa vän innan ja går ut till ån med rännan:)

wkstrm

Låter roligt!
Själv tänkte jag besöka Guldbob i Granvik i sommar då frugans familj har sommarställe i närheten. Det blir lagom med ett besök där då för att fördriva tiden lite. :)
Tänkte passa på att besöka hans "prova-på" verkstad då!