Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Guldforums Manicktävling Nr 2

Startat av Pappagoran, 28 Mars, 2017, 10:19:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

Snart dags för den årliga vårträffen i Ädelfors och även i år kommer det att bli en liten manicktävling.
Regler? Ja!

1. Denna sak/manick/maskin eller vad ni vill kalla den/det ska vara byggd under vintern 2016/2017 och kunna ses i drift på Forummötet 29 April i Ädelfors och framåt kvällen utses en vinnare.
Förtydligar det hela med: Tävlingsbidraget ska kunna fånga guld och aldrig deltagit i tidigare tävling samt att saker, grejor, manicker med mera som redan produceras och säljs kan inte deltaga i denna tävling.

Priset till vinnaren blir förutom den stora äran att ha blivit uppmärksammad även lite prylar och en okänd summa pengar. Det kommer även att finnas ett tröstpris (i år) bestående av 2 saltgurkor och en burk sardiner.

Det kommer att finnas 3 domare som utefter humör avgör vilken sak (eller vad det var) som vann. Domarna är då undertecknad @Pappagoran , @Gruvfogden  och @Infaustus  Den eventuella domen går i regel inte att överklaga utan står fast såvida inte rätt muta kan läggas upp.

Inte byggt något? Men sätt lite fart nu då, du har ju hela april på dig!
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Pappagoran

Då var det bara en vecka kvar. Hoppas ni bygger som tokiga nu så vi får se lite trevliga saker. Inte klar? Då ska du väl inte hänga här utan sätta lite fart på bygget. Ses om en vecka.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

GuldUgglan

Citat från: Pappagoran skrivet 22 April, 2017, 11:37:36
Då var det bara en vecka kvar. Hoppas ni bygger som tokiga nu så vi får se lite trevliga saker. Inte klar? Då ska du väl inte hänga här utan sätta lite fart på bygget. Ses om en vecka.

Är det därför @Pappagoran själv är så osynlig här?
Något hemligt bygge på gång?
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

johanssonsan

Citat från: GuldUgglan skrivet 22 April, 2017, 18:00:23
Citat från: Pappagoran skrivet 22 April, 2017, 11:37:36
Då var det bara en vecka kvar. Hoppas ni bygger som tokiga nu så vi får se lite trevliga saker. Inte klar? Då ska du väl inte hänga här utan sätta lite fart på bygget. Ses om en vecka.

Är det därför @Pappagoran själv är så osynlig här?
Något hemligt bygge på gång?

@Pappagoran ligger i hårdträning med guldhunden. @Gruvfogdens tar ju bara micro. Gäller att ligga på topp.

GuldUgglan

Ingen info alls om hur det gick i manicktävlingen?
En känga åt tävlingsledningen...  Eller det var kanske för hårt.
En toffel åt tävlingsledningen och stort grattis till manickvinnarna vilka det nu än var.. Hoppas manicken funkade bra.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Grävmaskinisten

Citat från: GuldUgglan skrivet 11 Maj, 2017, 15:34:24
Ingen info alls om hur det gick i manicktävlingen?
En känga åt tävlingsledningen...  Eller det var kanske för hårt.
En toffel åt tävlingsledningen och stort grattis till manickvinnarna vilka det nu än var.. Hoppas manicken funkade bra.
Här är vinnaren på manicktävlingen, Ödestad med guldcentrifugen som han har haft med i en del trådar här på forumet, kolla också in youtube där det har lagts upp olika klipp på vinnaren och hans manick.
Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

gangsing finne

vaska stället först innan du gräver

Powered by SMFPacks Ads Manager Mod