Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Mineraljakten

Startat av johanssonsan, 22 Mars, 2017, 08:58:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

johanssonsan

GuldUgglan

Jaa det är trist att det inte blir av än heller.  ???
Mest synd tycker jag det är för min far.  Han var nått bra på spåren, och har nu väntat flera år. Men han börjar bli gammal och krafterna är inte som förr så..
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

GoranS

Det har börjat hittas för mycket vaskguld i Sverige, klart grabbarna måste ta en paus. Hade blivit konkurs annars med alla priser som måste delas ut.

GuldUgglan

Citat från: GoranS skrivet 22 Mars, 2017, 18:40:49
Det har börjat hittas för mycket vaskguld i Sverige, klart grabbarna måste ta en paus. Hade blivit konkurs annars med alla priser som måste delas ut.

Nu är jag inte riktigt med vad du menar?
Vaskguld har endast premierats en gång.
Sponsorerna har nog råd utan att konka. Det är ju för deras skull allt jobbet blir gjort, gratis arbetskraft.
Boliden, LKAB,  och alla de utländska bolagen. Alla har ju dragit nytta av Mineraljakten.
Såklart ska de vara generösa med sponsorpriser.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.

GuldUgglan

Här är en stuff som väntat flera år nu..
Storleken är större än en hand.