Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Min Australienresa sommaren 2016

Startat av Bothner(Kenneth), 03 Mars, 2017, 01:30:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Bothner(Kenneth)

Här kommer mitt försök till en sammanfattande film om mina veckor i Australien. Jag ser förståss nu först vilka saker som det borde filmats mer av och att mobiltelefonen (Samsung S6) har bättre resultat än en Gopro3! Trots att båda har full HD.. Ni som inte gillar flygporr kan hoppa 12 minuter in i filmen.  ;)

Markus / Twiik

Grävmaskinisten

Mycket bra film!! Eftersom jag inte flugit mycket så skall flygporr bli ett av mina favorit genres, fina vyer :)
Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

HANNU

En häftig och prisvärt resa, antar jag.
Och bra gjort film.
Bra Kenneth
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Northdigger

Satt klistrad framför tvn "chromecast"  bra jobbat 👌👍

Bothner(Kenneth)

Citat från: HANNU skrivet 04 Mars, 2017, 18:32:32
En häftig och prisvärt resa, antar jag.
Och bra gjort film.
Bra Kenneth
Prisvärd är en fråga som är svår att svara på. Ca 61000 ink över 20000 i förlust på bilen som gick sönder. 5000 på detektorn. Men fantastiska minnen och att ta sig tid att filma mitt i all guldspänning gör ju att man kan "åka igen på tvn" Nu har jag också en SOS-GPS för 4000 som kan användas igen. En laptop och inte minst livstids "miners right" för 150kr!  Ps! Nu går det att flyga på ca 24 tim med en mellanlandning med Singapore Airlines för 7000kr!

Northdigger

Hyrde du detektorn? För den går ju på 40-50 lök

Bothner(Kenneth)

Citat från: Northdigger skrivet 23 Mars, 2017, 02:29:18
Hyrde du detektorn? För den går ju på 40-50 lök
Nej, köpte en beg för 3500$ utan att ha riktig koll på att samma modell hade relanserats för ungefär samma pris ny! Det gjorde att den blev svårsåld. Fick den såld 5 timmar innan planet skulle gå för 2500$ ... kolla gärna min reseberättelse om samma resa. Finns här på forumet. Där finns lite mer info om modeller och för/nackdelar.

Northdigger

nu har jag även läst din berättelse, blev som en helt annan upplevelse även det positivt :)
Tog även och tittade igenom dina andra filmer,imponerande =)!!!