Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Majträff 2017

Startat av Gruvfogden, 28 Januari, 2017, 16:15:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Gruvfogden

Ja nu är det ju inte på något sätt som så att det är en bestämd träff för forumet just den helgen. Forumet är fritt och vem som helst kan ju dra igång en träff när helst han/hon vill.

Jag för min del kör på traditionen. Premiärhelg i Ädelfors=Valborg=träff. Det står ju vem som helst fritt att arrangera en guldforumträff när som helst och var som helst.

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

vedboden

Sudde(Stefan)

Valborg är klubbat.. (ska bara ansöka om semester dock 😬)
Framåt framåt och.....ner.

Gruvfogden

Jobbar du på valborgshelgen?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Bothner(Kenneth)

Han behöver måndagen ledig! 😀

Jonas Ödestad

Har ingen sluice box själv men hade tänkt att bygga som så många andra har gjort men med min egen touch, för manicktävlingen till maj.
har endå planerat en resa till Skäggwood en vecka o då är de bra att ha en sluice med sig.
Har blivigt inspirerad av en sluice som inte behöver så mycket vatten o kan slurka bra med grus spinande. :))
3d skrivaren makerbot, bästa vän innan ja går ut till ån med rännan:)

Sudde(Stefan)

Citat från: Gruvfogden skrivet 28 Februari, 2017, 09:08:03
Jobbar du på valborgshelgen?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Latexfabriken snurrar 24/7 😊
Framåt framåt och.....ner.

koolander(Mazi)

Tjena!

Nån som tagit på sig att fixa boende i skolan? Eller ska jag ta det?

//Mazi

Gruvfogden

Citat från: koolander(Mazi) skrivet 07 Mars, 2017, 08:48:11
Tjena!

Nån som tagit på sig att fixa boende i skolan? Eller ska jag ta det?

//Mazi

Ingen så vitt jag vet. Men ta du och styr upp det hela så blir nog många tacksamma :)

Gruvfogden

Uppdaterar med ett litet preliminärt schema för aktiviteterna på Lördag.

GGF har årsmöte kl 14 så vi kör de korkade tävlingarna efter det (ca kl 16) och efter det (runt 18) blir det föreläsning i skolan (300 meter från campen).

Om någon är sugen så kan vi köra en gruvtur på söndagen. Vi skulle kunna besöka 2-3 gruvor i området och kika, knacka och vaska lite.

Guldbob

Jag och frugan hänger gärna med på turer till Guldgruvor/schakt där vi kan leta lite. :D
Tar med en Falcon och lite annat.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se