Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Petronellan Kolmio

Startat av HANNU, 07 Oktober, 2016, 18:57:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

HANNU

Nu finns även Petronellan Kolmio på Instagram
Stå på dig, annars gör nån annan det.

karlson

Vad som en gång i tiden var en stuga eller kanske en bastu på en av våra grann inmutning. Finns mycket att titta på när man inte gräver runt Petronella.
Är vist expert på att få foton på fel håll. :)
Även små korn kan bli mycket

Grävmaskinisten

Citat från: karlson skrivet 09 April, 2018, 19:56:28
Vad som en gång i tiden var en stuga eller kanske en bastu på en av våra grann inmutning. Finns mycket att titta på när man inte gräver runt Petronella.

Ja och vackert är det också, vi har tur att vi hamnade där vi gjorde, gott om vatten och fisk, grönskande träd helt enkelt en riktigt fin guldgrävardal.
Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

gangsing finne

Ser ut som ett jättegammalt hus med torpargrund  :))

Vackert!!
vaska stället först innan du gräver

vedboden

gissar på bastu pga av närheten till bäcken.  pelle   sgf 3

HANNU

Citat från: karlson skrivet 09 April, 2018, 19:56:28
Den här ligger 50 m ifrån. Dass kanske.

HANNU

En av granarna tänker sno guld av kineserna. Tomas har klätrat ner till den makalöst djupa gropen.

gangsing finne

Jag får också titta på djupa gropar nu till sommaren.grannen ska börja gräva maskinellt🖒

gangsing finne

Citat från: gangsing finne skrivet 12 April, 2018, 20:06:58
Jag får också titta på djupa gropar nu till sommaren.grannen ska börja gräva maskinellt🖒

Kanske jag får svar på om det finns någon berggrund.
Hörde att en vaskare i mäkäräområdet hade grävt djupt och trodde att han hittade bergrunden (det såg ut att vara det),men fortsatte att gräva ner och materialer blev lera igen .

Gruvfogden

Citat från: gangsing finne skrivet 12 April, 2018, 20:57:24
Citat från: gangsing finne skrivet 12 April, 2018, 20:06:58

Kanske jag får svar på om det finns någon berggrund.
Hörde att en vaskare i mäkäräområdet hade grävt djupt och trodde att han hittade bergrunden (det såg ut att vara det),men fortsatte att gräva ner och materialer blev lera igen .

Klart som brännvin att det finns berggrund. Det är ju inte så att det är lera hela vägen ner till jordens kärna.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

gangsing finne

Jajjamensan ,hoppas den kommer före kina .nåväl ,det kommer att bli mycket intressant att följa maskinella grävningen  .

Larsa

Nästan 15+ solen står högt och värmer gott men det är en bit kvar innan gräsklipparn behövs.

gangsing finne

Citat från: Larsa skrivet 14 April, 2018, 12:26:31
Nästan 15+ solen står högt och värmer gott men det är en bit kvar innan gräsklipparn behövs.

Hujeda mig ! .midnigth sun hjälper till .det går fort.ta en bild om 10 dagar så är hälften försvunnit .

Bor du i kaunisvaara i svenska lappland?