Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

vaska i borrslamm?

Startat av Northdigger, 31 Augusti, 2016, 19:02:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Northdigger

Är det någon som vaskat borrslam efter bergvärmemontering, jag har tillgång till antal kubik borrslam från olika ställen, är det någon som prövat detta?

Malmberg

Nja inte slamm men stoff.

Northdigger

det är ju ett "slam"  när det torkar är det som grus :)

Gruvfogden

Det finns många som vaskar borrkax. Hammarborrning (med både topp och sänkhammare beroende på djup) är oftast det första steget i prospekteringsborrning innan man börjar kärnborra. Vaskning av borrkaxet ger oftast indikationer på om borrprogrammet ska utökas.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Northdigger

Citat från: Gruvfogden skrivet 31 Augusti, 2016, 20:37:29
Det finns många som vaskar borrkax. Hammarborrning (med både topp och sänkhammare beroende på djup) är oftast det första steget i prospekteringsborrning innan man börjar kärnborra. Vaskning av borrkaxet ger oftast indikationer på om borrprogrammet ska utökas.

det är 200meter som borrats så det finns ett X antal kubik att gå igenom , frågan är bara vart & hur man går lättast tillväga för att kaxet är somsagt "dammigt" ...

johanssonsan

Citat från: Totti Potti skrivet 31 Augusti, 2016, 21:08:52
Citat från: Gruvfogden skrivet 31 Augusti, 2016, 20:37:29

det är 200meter som borrats så det finns ett X antal kubik att gå igenom , frågan är bara vart & hur man går lättast tillväga för att kaxet är somsagt "dammigt" ...

Har du vaskpanna så är det väl bara att sätta igång. :)

Malmberg

Skakbord. Jag hittade ngt silvrigt i mitt "kax". Det flöt på ytspänningen och flockades. Trodde först att det va ngt från borrhuvudet men det kanske är ngt annat.