Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

"Blondie" är igång

Startat av Adde Stensfors, 10 Juli, 2016, 06:40:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Adde Stensfors

Igår var det äntligen dags att veva igång "Blondie", min nya 3" skapelse. Den är byggd i XPS, och blir därmed väldigt lätt trots att den är epoxy/glasfiberarmerad.
Provkörningen gick alldeles utmärkt, den fasta rännan med inbyggda fällor och miners moss/klondyke sektion fungerade som det skulle och resultatet efter bara några minuters körning blev några guldkorn och en hel del mikro. Så här ser det ut: 

Hela rasket väger ca 13 kilo men det är exkl. guld förstås :)

Michael Hillbom / Skidmark

Tycker det ser ut att vara lite vatten för 3".. borde vara ett par cm högre och lite mera fart..
Om du inte är nöjd.. Gräv djupare

Malle

Gruvfogden

Citat från: Malle skrivet 10 Juli, 2016, 08:48:38
Vill ha! :)

Bara att köpa. Addes små smidiga dredgar är suveräna.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Malle

Jag har redan börjat kolla i ladan och "garaget" vad jag kan sälja för att få in pengar. Kom på att jag har en gammal Belos trädgårdstraktor jag tänkte lämna in på auktion, ska bara få i gång den först. Givetvis slet jag av startsnöret i går precis när den tände till på startgasen.

Adde Stensfors

>
Citat från: Gruvfogden skrivet 10 Juli, 2016, 08:53:54
Citat från: Malle skrivet 10 Juli, 2016, 08:48:38
Vill ha! :)

Bara att köpa. Addes små smidiga dredgar är suveräna.

Gruvfogden jag tackar, bockar och rodnar en smula... blev inspirerad av din fina bok O:-)