Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Harnäs - nedskräpat och håligt

Startat av Hanz0n, 08 Maj, 2016, 14:53:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Hanz0n

Tjo flöjt, vi var uppe i Harnäs förra året och skulle kika runt lite, det visade sig att det "bosatt" sig ett par killar där och körde på
rätt hårt där.. dragit ner en stor vattenledning från det gamla vattenfyllda dagbrottet i hopp om storkovan... troligen..

Nu i helgen hade vi vägarna förbi Harnäs och körde in för att kika lite... det vi möttes av var rent ut sagt FÖRDJÄVLIGT....
Husvagn lämnad, "rännor", verktug, diverse annan skit låg kvar lite var stans... Husvagnen var helt full i skit...

Om jag minns helt rätt hade dess killar "markägarens" tillstånd att vara där.. men inte inmutnings innehavarens lov...
det spelar ingen roll vems "lov" man har man lämnar INTE stora hål och massa skräp efter sig... Det bara fördärvar för andra...

GuldUgglan

Är det en inmutning eller som jag tror i det här fallet en bearbetningskoncession så har markägaren inget att säga till om.
I det senare fallet räknas det som ett industriområde och befinner man sig där utan tillstånd så kan man åka dit för intrång.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Gruvfogden

Det är ingen hemlighet vem som är skyldig till detta. Han har lagt ut på FB att han guidar folk för 1000 kr/dag där.
Eftersom jag själv har lite med stället att göra så vet jag att en polisanmälan är upprättad.
Nu håller han sig borta men skriver ibland till folk att de kan få "köpa" koordinaterna dit för 1000 kr.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

ermik

Citat från: Gruvfogden skrivet 08 Maj, 2016, 18:07:00
Det är ingen hemlighet vem som är skyldig till detta. Han har lagt ut på FB att han guidar folk för 1000 kr/dag där.
Eftersom jag själv har lite med stället att göra så vet jag att en polisanmälan är upprättad.
Nu håller han sig borta men skriver ibland till folk att de kan få "köpa" koordinaterna dit för 1000 kr.

Jag har fått meddelanden på Facebook från denna killen där han ville sälja koordinater för 1000:- med garanterat 3 gram guld per 5 minuter körd ränna ( 1/2 kg per dag haha )

En sådan fyndighet skulle man bli miljonär av på nolltid, att det finns folk som försöker luras är bara fult, lågt och sorgligt. Hoppas att han inte lyckas lura någon...

Sudde(Stefan)

Försökte även sälja en "smaragdinmutning" i Östergötland ....som inte ens var inmutad..som visade sig vara fältspat... För 100 000...
De ni! ;)
Framåt framåt och.....ner.

GuldUgglan

Är det inte Sotkamo som har stället?
Undrar vad de tycker om att folk säljer deras ägor..
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.

Pappagoran

Citat från: Sudde(Stefan) skrivet 08 Maj, 2016, 19:12:33
Försökte även sälja en "smaragdinmutning" i Östergötland ....som inte ens var inmutad..som visade sig vara fältspat... För 100 000...
De ni! ;)

Ha ha, och fort skulle det gå. Tro det var 24 timmar för att det skulle bli affär  :D :D :D :D :D   Och ja, Sudde och jag var i Harnäs hösten som gick och såg all skit som var lämnat. Att skräpa ner är ju en sak men här hade "någon" förvandlat området till soptipp.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Hanz0n

Det är Satkomo som har rättigheterna / inmutningen / bearbetning, mycket trevliga personer som jobbar där speciellt VD'n...

Det är tråkigt att personer inte kan sköta sig som "normalt" folk och försöka lura folk på $$$$$...

GuldUgglan

Ingen bra reklam för guldvasknings hobbyn....

johanssonsan

Citat från: GuldUgglan skrivet 08 Maj, 2016, 19:48:15

Det här spektaklet har inget med guldvasknings hobbyn att göra. 

Pappagoran

Harnäs 10 sept 2015. Och det är inte allt. Och som tidigare sagts. Husvagnen var så full med skit förutom en halv brits där någon tydlig sov.

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

GuldUgglan

Citat från: johanssonsan skrivet 08 Maj, 2016, 19:56:45
Citat från: GuldUgglan skrivet 08 Maj, 2016, 19:48:15

Det här spektaklet har inget med guldvasknings hobbyn att göra.

Har de bedrivit guldvaskning där så hamnar ju all skit på alla guldvaskare tyvärr.
Det är ju förvånansvärt om Sotkamo fortfarande ger folk lov att vaska där.

Gruvfogden

Sotkamo är medvetna om vem det gäller. Jag har suttit i möte med dom om bland annat detta i höstas.
Han som varit där och skräpat ner kommer nog aldrig dit mer.

Det var tal på att Sotkamo skulle bomma igen stället helt pga detta stöket. Men Timo som är VD förstod att det bara är ett rötägg som förstört och tyckte det vore fel om en persons gärningar gick ut över alla.

Om ni ska dit så kontakta Timo på Sotkamo först och fråga om lov. Han säger inte nej men han vill gärna veta om det åker folk dit.

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."