Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Bensin driven vattenpump vart kan man hitta en lämplig?

Startat av Lappen, 06 mars, 2013, 10:23:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lappen

Tjenare.

Jag har en Mini Highbanker på gång och är nu på jakt efter en bränsledriven vatten pump men har lite svårt å hitta någon till lämpligt pris och som har bra flöde.

Nån som har någe bra tips på vart man kan hitta en?

Gruvfogden

Här har du en mycket bra och pålitlig pump. Den ger 1000 l/m och 6 bar i tryck. Billig är den också:)
http://shop.textalk.se/se/article.php?id=7007&art=4162856
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Lappen

ja den var ju rätt bra i pris men liiite heavy för att släpa me sig ut när när man måste gå i skog å mark,

Ja beställde mig en sån där gold hog mini highbanker för ett tag sen så den är snart i sverige =) den är ju lämplig när man både kan köra bränsle driver och el pumpar. samt att den är lätt och portabel

johanssonsan

Vad rekommenderar säljaren för kapacitet?
Annars hittar du pumpar hos bland annat Jula, Biltema, Swedol med fler och inte minst Blocket.

goldrush

Citat från: Gruvfogden skrivet 06 mars, 2013, 10:43:25
Här har du en mycket bra och pålitlig pump. Den ger 1000 l/m och 6 bar i tryck. Billig är den också:)
http://shop.textalk.se/se/article.php?id=7007&art=4162856

oj den var billig och bara 2kg tyngre en jula men 4ggr mer flöde

bilteman är lättast som ger 200l/min 12kg mao 8kg lättare en 1000l/min

oao

Hej jag funderade själv och skaffa en bensinpump eller el 24 volt kring 200 lpm.  jag funderar på hondas wx15 9kg 240 l/m.
Finns en lämplig  till dig på blocket gammla modellen tror jag .
www.blocket.se/landskrona/Honda_WB_15_Vattenpump_45388778.htm?ca=3&w=3

Stoffe.r

Det finns ju några olika på på duabhuset tex:
http://www.duabhuset.se/

man kunde tydligen inte få en länk till sidan, men tryck på pumpar och motorpumpar har dom tex en som har en kapacitet ca 600l/m.

oao

Fick hem Biltemas nya katalog i veckan här i norge där finns en bensindriven vattenpump på 600 l/m
För 1699 nok  Kommer in i lopet av maj står det i katalogen. Bra pris på en så stor pump.

Finns den i svenska katalogen med??

Norr-Johan

Citat från: Lappen skrivet 06 mars, 2013, 11:09:26
ja den var ju rätt bra i pris men liiite heavy för att släpa me sig ut när när man måste gå i skog å mark,

Ja beställde mig en sån där gold hog mini highbanker för ett tag sen så den är snart i sverige =) den är ju lämplig när man både kan köra bränsle driver och el pumpar. samt att den är lätt och portabel

Funderar på att beställa samma highbanker, vad blev slutsumman med frakt å allt innan du fick de till sverige?

johanssonsan

Reagerar på att vattnet forsar ut bakvägen ur hoppern/lådan.

Har de löst detta?

iller

spelar nog ingen roll, har för mig att de gjort ett test och där kom inte ut nått guld alls den vägen utan de droppar tillräckligt fort ändå ner i rännan. Men har även för mig att de har ändrat på hur metallen ser ut där så de trycks ut mindre vatten de hållet. Inte helt säker på de dock, kan ha vart en annan modell de hade som vart uppgraderad.

johanssonsan

När han lägger i en skyffel grus sprutar det brunt vatten baklänges - räcker för mig.

iller

Well det är ju bara det absolut lättaste gruset som åker ut där. Resten åker ju ner i rännan så lär knappast förlora nått :)