Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Grundläggande geologi

Startat av ulzaka, 30 Januari, 2016, 18:22:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Nugget

Då är jag också en deltagare.
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

GuldUgglan

Kommer att bli en bra kompetens höjning här på forumet haha.. Bara vi inte blir "yli visas" - hittade inte det svenska ordet.  :o även om jag är råsvensk, bra att ta till finskan då  :P
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

ulzaka

Extremt kul att så många här är intresserade av detta! Ni kan ju använda denna tråd för diskussion Om ämnet och få en bättre samanfattning av geologins alla ämnen! Ska bli kul att ha andra geologi studenter att spekulera med! Lycka till allihop, som sagt Innan jag hjälper gärna med att hitta extra material Eller Annat. Ni har alla tagit ett sten närmare en ny syn på världen! Lycka till! Och gör det extremt roligt! Sen Finns det en kurs on dinosauriens uppkomsten som har Samma struktur och öppen efter denna för er som tycker det är intressant, den ska jag gå när tid Finns ;)

GuldUgglan

@Nugget  har också öppnat ett rum i chatten där man kan diskutera frågor som kommer under kursen.

Man hittar rummet genom att gå in i chatten och klicka på "rum".. busenkelt :)
Bara att slänga ut lite text där även om ingen är inne, det kan senare läsas av andra som loggar in.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.

lasse maja

Är det för sent att anmäla sig till denna kurs, samt hur går det för er som studerar ?

iller

Citat från: lasse maja skrivet 19 April, 2016, 20:41:35
Är det för sent att anmäla sig till denna kurs, samt hur går det för er som studerar ?

Har för mig att man kan anmäla sig när som.

Bothner(Kenneth)

Jag har inte gjort något på nätet ännu. Läst 40 sidor i boken bara... skäms varje gång jag ser boken!  :-\

GuldUgglan

Jag har inte heller kommit igång..  ::)
En massa annat kommer emellan hela tiden, nu är det ju deklarationer och skit....... Det är det jobbigaste med att ha företag  :(

Gruvfogden

Jag har inte ens fått stenlådan, trots påminnelse, så jag lägger ner skiten.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

iller

Citat från: GuldUgglan skrivet 20 April, 2016, 01:24:27
Jag har inte heller kommit igång..  ::)
En massa annat kommer emellan hela tiden, nu är det ju deklarationer och skit....... Det är det jobbigaste med att ha företag  :(

Inte det minsta jobbigt då man delegerar sånt till sin ekonomidam (eller herre om man har en sådan) :D

koolander(Mazi)

Citat från: Gruvfogden skrivet 20 April, 2016, 13:28:16
Jag har inte ens fått stenlådan, trots påminnelse, så jag lägger ner skiten.

Jag har verken fått svar på mail, låda eller annat :( Tråkigt :(

Guldbob

Jag hänger i, början var så lätt att en 12 åring klarar der, men det blir svårare,
Ett problem är att vissa lektioner inte fungerar.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

ulzaka

Citat från: Guldbob skrivet 20 April, 2016, 20:09:01
Jag hänger i, början var så lätt att en 12 åring klarar der, men det blir svårare,
Ett problem är att vissa lektioner inte fungerar.

Du kan läsa undervisningar här istället på många moment http://www.tellus.geo.su.se/tellus1/index_en.html
Är ganska mycket samma sak, lycka till!